Čeština

01.06.2020

1.6.

Dobrý den, milí žáci, chtěla bych vám popřát příjemné prožiti dnešního Mezinárodního dne dětí, doufám, že ho strávíte podle svých představ. Přesto připomínám školní povinnosti - poslat referát o autorovi knihy, kterou jste přečetli, a referát o knize, kterou jste přečetli, a deníkové záznamy do 1.6. Tak s chutí do toho, půl je hotovo!

25.5.

Dobrý den, dnes připomínám psaní deníku - poslat 1.6. a vypracovaní referátu o knize, kterou jste četli.

19.5.

Dobrý den, dnes připomínám čtení knihy a psaní deníku (od 15.5. - pošlete 21.5.)



12.5.

Dobrý den, dnes připomínám čtení knihy a psaní deníku ( od 7.5. - pošlete 15.5.) a

vypracuj referát podle přílohy.


7.5.

Dobrý den, dnes jen připomínám čtení knihy a průběžné psaní deníku - poslat 14.5.

Hezký prodloužený víkend

6.5.

Dobrý den, jak už víte, můžeme se se zájemci setkávat na konzultacích k českému jazyku. První je v pondělí 11.5. od 8.30. Kdo přijde, nechť přinese čestné prohlášení, učebnici, sešit, psací potřeby, pracovní sešit a sešit na angličtinu, přezůvky, svačinu a hlavně chuť do učení, protože přijímací zkoušky jsou za dveřmi.

Dnes si zopakujeme významové poměry mezi větami vedlejšími.

Jak na to?

1. zhlédni video https://youtu.be/S1E6os48skU

2. sešit Čj Š, datum 6. května, nadpis

Významové poměry mezi souřadně spojenými větami vedlejšími

3. učebnice str. 70, cv. 3

opiš souvětí, označ větu hlavní a vedlejší, za souvětí napiš druh vět vedlejších a významový poměr

1VH                                       2Vv                                           3Vv

Podle předpovědi se splnilo, že vítr neustával, dokonce stále sílil. podmětná, stupňovací

Přeji hodně zdaru!

4.5.

Dobrý den, po online výuce připomínám dnešní zadání:

1. sešit Čj Š, datum 4. května, nadpis

Významové poměry v několikanásobném větném členu

2. vypracovat stejným způsobem 2. polovinu cvičení 2 na str. 70

(podtrhnout, určit větný člen, určit významový poměr)

Hodně úspěchu!


30.4.

Dobrý den, dnes jen připomínám čtení knihy a psaní deníku od 30.4. do 6.5. poslat 7.5.

Mějte se prima a vzpomeňte na Byl pozdní večer, první máj, večerní máj, byl lásky čas, hrdliččin zval ku lásce hlas, kde borový zaváněl háj.........

29.4.

Dobrý den, dnes využijeme našich znalostí souřadných významových poměrů a budeme je určovat mezi větnými členy v několikanásobném větném členu.

Pracovní postup:

1. ukázka

https://gettogether.webnode.cz/news/cj-nekolikanasobne-vetne-cleny-procvicovani/

2. sešit Čj Š, datum 29. dubna, nadpis

Významové poměry v několikanásobném větném členu

3. učebnice str. 70, cv. 2, prvních 6 vět napiš do sešitu, podtrhni několikanásobný větný člen, za větu napiš jeho druh (Pt, Pks, Pu) a významový poměr

Hodně zdaru

27.4.

Dobrý den připomínám čtení knihy a psaní deníku. Další záznamy týdnů (20.4.-29.4.) v deníku zašlete 30.4.

Děkuji

24.4.

Dobrý den, 

omlouvám se, že vám zadávám úkol v pátek, ale jak víte, doma se mi rozbil modem na wifi. Co nás tedy dnes čeká:

1. sešit Čj Š, datum 24. dubna, opište si dalších 9 souvětí z minulé přílohy a určete významový poměr, úprava stejná

2. sejdeme se v pondělí 27.4. 1. skupina v 8.30 a 2. skupina v 9.00 na Skypu, prozvoním vás

Doufám, že to klapne

22.4.

Dobrý den, 

dnes se pustíme do opakování významových poměrů.

Pracovní postup:

1. učebnice str. 69, prostudujte si tabulku o významových poměrech, přečtěte si i informace na liště

2. do sešitu Čj Š datum 22. dubna, nadpis Významové poměry mezi větami hlavními

Z přílohy opiš prvních 9 souvětí, každé na nový řádek a za souvětí, nebo pod souvětí

tužkou napiš slovem a značkou druh významového poměru.

3. nezapomeňte na mimořádné zítřejší setkání na Skypu 1. skupina v 9.00, 2. sk. v 9.30. Prozvoním vás. Kdo mi neposlal kontakt, nechť mi ho pošle. 

Přihlašovací údaj Taťána Svobodarová

20.4.

Dobrý den, dnešní lekci ještě věnujeme opakování druhů vět vedlejších.

Pracovní postup:

1. učebnice str. 69 cv. 10 a),b) (na zadání nehleď)

opiš všechna souvětí (8), každé začni na novém řádku a tužkou vlnovkou podtrhni větu vedlejší a napiš za souvětí, nebo pod souvětí tužkou druh věty vedlejší.

2. neposílej, sejdeme se ve čtvrtek na Skypu.

1. skupina 9.00, 2. skupina 9.30, rozdělení podle matematiky

Pomůcky - učebnice, sešit se zápisy, přijímací zkoušky

Prosím, prozvoňte mne, abych si vás mohla uložit. Moc to se Skype neumím, tak mne to budete muset naučit. Hledejte přihlašovací jméno Taťána Svobodarová

Přeji vám i sobě hodně zdaru.

16.4.

Dobré ráno, 

dnes vám jen připomínám, že máte pokračovat ve čtení vámi vybrané knihy a v psaní deníku od 16.4. do 22.4. a nezapomenout mi další část poslat 23.4.

Děkuji a přeji hodně zábavy

8.4.

Dobré ráno, dnes jen připomínám, že mi mají ještě někteří poslat druhy vět vedlejšch. Všem Vám chci popřát příjemné prožití velikonočních svátků a ozvu se až v úterý 14.4. Mějte se prima!

6.4. 

Dobré slunečné, ale mrazivé ráno. Dnes je tady pondělí, tak vám práci přidělím!

Minule jste si zopakovali druhy Vv, tak teď trochu praxe

1. do sešitu Čj Š si napište dnešní datum a nadpis Druhy vět vedlejších

Učebnice str. 68 cv. 5 (na zadání v učebnici nehleďte, máte vlastní zadání)

Každé souvětí začněte psát na nový řádek, pak tužkou vlnovkou podtrhněte větu vedlejší a určete její druh

2. pokračujte v řešení Test 6

3. všichni mi pošlete foto vypracovaného cvičení!!!!!!!!!!

Přeji hodně zdaru 

2.4.

Dobré ránko, doufám, že jste prožili veselý apríl a že se vám podařilo někoho napálit. Dnes se však zase musíme pustit do práce:

1. učebnice str. 66 prostudujte si tabulku s větami vedlejšími - spojky

2. do sešitu Čj Š si napište dnešní datum a nadpis Druhy vět vedlejších

3 opište si vždy vzorové souvětí, podtrhněte vlnovkou větu vedlejší a napište její druh - každé souvětí začni psát na nový řádek

Bylo nám oznámeno, kdo postupuje. podmětná

Řekl, že nám rád pomůže. předmětná

A tak dále - vět je celkem 13

4. pokračujte v řešení Test 6

Přeji hodně zdaru!

1.4.

Dobrý mrazivý, ale slunečný den, tak jsem tu zase s nákladem češtiny, určitě se nemůžete dočkat. Tedy hurá do toho!

1. prostudujte si tabulku na str. 65

2. přepište tabulku do sešitu Čj Š

3. vypracujte do sešitu cv. 8 na str. 66

4. opište do sešitu cv. 10 ze str. 68

5. vyřešte úkoly v cv.12 na str. 70

Přeji hodně zdaru!

APRÍL ! APRÍL! APRÍL! Hezký aprílový den!

31.3.

Dobré ráno všem deváťákům - dnes malé opáčko a doplněk:

1. podívejte se na You Tube, zadejte si pojem větný člen doplněk a lektor je Lenka Jedličková - perfektně vás poučí

2. učebnice str. 63 zopakujte si pojmy věta hlavní, vedlejší, řídící, závislá podle tabulky

3. do sešitu Čj Š si napište dnešní datum a nadpis Věta

- hlavní - příklad z úvodního textu str. 63

- vedlejší - -"-

- řídící - -"-

- závislá - -"-

- souvětí souřadné + poměr - příklad z úvodního textu

- souvětí podřadné + druh Vv - -"-

- věta jednoduchá - -"-

- věta vložená - -"-

4. začněte s vypracováváním Test 6 z Přijímacích zkoušek - má 7 stránek, tak si práci rozdělte na 14 dní

Přeji hodně zdaru!

30.3.

Dobré ránko, deváťáci, tak je tu zase pondělí, a to se sněhovou nadílkou, a já jsem tu s lehkou nadílkou češtiny.

Dnes jen připomínám Čti, čtěme, čtěte vámi vybranou knížku a pište průběžně deník od 25.3. do 31.3. Nezapomeňte poslat. Přeji hezký den

27.3.

Dobré ránko deváťáci, dnes to bude brnkačka - opakujeme doplněk!

1. učebnice str. 62

2. podívejte se na video 

 https://ruvid.net/video/doplněk-větný-člen-llfqhpzwyae.html

3. do Čj Š si napište dnešní datum, nadpis Doplněk

- vyjadřuje vlastnost pod. jm. za určitého děje

- ptáme se - Jak(Kterak) + Jaký?

- vždy doplněk - sám, rád

4. zkuste si cvičení 15, 16, na str. 62 ústně

5. písemně vypracujte cv. 17 na str.62 - udělejte si dva sloupečky - jeden nadepište Doplněk, druhý Přísudek jmenný se sponou a věty do nich roztřiďte (pište něčím gumovacím)

Přeji hodně zdaru

Doufám, že jste si zvládli opravit Test 5 v přijímacích zkouškách - dotazy možné.

Anetko T. ty zase vypracuj v Pravopisných cvičeních str. 27. - Hodně zdaru!

25.3.

Dobré ránko, tak jsem tu zase s úkolem na sloh, je to jednoduché - pokračujte v psaní vašeho deníku. Zahrňte tam období od 25.3. do 31.3. Pak mi pošlete. Děkuji

Anetko T. napiš mi, zda píšeš deník, jestliže ho nepíšeš, vezmi si ten žlutý pracovní sešit pro devítku a vypracuj následující téma (další stranu). Čauky

24.3.

Dobré ránko, tak jsem tu zase s úkoly z češtiny, dnes to bude brnkačka

1. učebnice str. 61 zopakuj si Pk těsný a volný podle tabulky

2. do sešitu Čj Š napiš datum, nadpis Přívlastek těsný, volný a vypracuj cv. 11

3. kontrola testu 5, pozor na zadání úloh, víte, že se liší

Anetko T., ty pokračuj v Pravopisných cvičeních dál na str. 26

23.3.

Dobrý den, heslo dne Čti, čtěme, čtěte. Pokračujte v četbě Vámi vybrané knížky. Také mi došlo, že jste moc nepochopili, co jsem po vás chtěla minule. Chtěla jsem, abyste si našli nějakou knížku poezie - tedy s básničkami - a nemyslela jsem Knihy veršů od Jana Nerudy, ale pokud jste si ji zvolili, tak si ji přečtěte. Zkuste se všichni podívat, zda-li máte doma nějakou knížku poezie a napište mi. Děkuji


20.3. 

Tak už je tu pátek a s ním jen trochu češtiny. Dobré ráno, dejte se do toho:

1. dokončíme test 5

2. učebnice str. 59 zopakuj si druhy přísudků podle tabulky

3. vypracuj cv. 7 na str. 56 - udělej si dva sloupečky, do jednoho vpisuj přísudek slovesný, do druhého jmenný se sponou

Pozor na sloveso v trpném rodě, to je přísudek slovesný (Vůz byl tažen koňmi)!!!

Práci zdar

Dobrý den, dnes jsem si pro vás připravila tyto úkoly:

1. pracovat na testu č. 5

2. učebnice str. 57 prostudovat vztahy mezi skladebními dvojicemi

3. do Čj Š napsat nadpis Skladební dvojice a vypracovat str.58 cv. 4

Přeji hodně úspěchu, budete-li potřebovat ptejte se.