Čeština

24.06.2020

Dobrý den děti.

Zadávám poslední úkol. Na straně 106 si projdeme ústně cvičení 3. Doplníme znaménko a určíme druh věty. Písemně uděláme 4. Správně seřadíme slova a věty napíšeme.Přes prázdniny odpočívejte, čtěte si a ke konci prázdnin si můžete dělat cvičení na straně 109 - 112.

Přeji krásné prázdniny.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Už se blíží konec školního roku. Na straně 101 si uděláme do cvičného sešitu cvičení 2. Slova rozdělíme do dvou skupin a napíšeme je. Můžete poprosit rodiče, aby vám nadiktovali 5. Ústně si projdeme cvičení 6 a 7 a vždy odůvodníme. Kdo bude chtít, může si dělat i cvičení, která jsem nezadal.

Přeji pěkný 

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Probíráme vlastní jména. Na straně 100 si ústně projdeme cvičení 5.Zapamatujeme si žlutý rámeček a do cvičného sešitu napíšeme cvičení 2.

V PS na straně 40 přepíšeme druhou sloku říkanky. Dole vyřešíme přesmyčky a tím máme písanku hotovou.Dodělejte si, co jste přes týden nestihli nebo co vám nešlo a mějte se pěkně. Přeji příjemnou sobotu a neděli.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Kdo bude chtít, může si udělat na straně 98 cvičení 9.

Dostáváme se k vlastním jménům. Už to známe od 1. třídy, že se jména píší velkým písmenem. Na straně 99 si zapamatujeme žlutý rámeček. Do cvičného sešitu napíšeme dva řádky ze cvičení 3. Ve 4 vypíšeme jenom doplněná jména.

V PS na straně 39 napíšeme adresu tatínka nebo maminky.

Mějte se hezky a přeji pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Po víkendu nás čeká opakování slovních druhů na straně 97. Ústně si projdeme 1, 2, 3. Ve 4 namalujeme podle zadání obrázek. Písemně uděláme 5 a/. Do cvičného sešitu opíšeme věty a nad to napíšeme číslicí slovní druhy.V PS na straně 38 vyřešíme křížovku. Slovo z tajenky doplníme do věty. Vybereme vhodná slova a napíšeme věty. Dole napíšeme slova podle obrázků.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Doděláme si cvičení 5 na straně 93. Napíšeme je do cvičného sešitu.Na straně 94 nás čekají předložky. Naučíme se žlutý rámeček. Ústně si projdeme cvičení 2, 3 a 4.

Dodělejte si, co jste nestihli a přeji hezký a ničím nerušený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme ve slovesech. Na straně 93 ve cvičení 4 vyhledáme slovesa a napíšeme je do cvičného sešitu. Ústně uděláme cvičení 6 a 7. Budeme říkat vhodná slovesa.V PS na straně 37 napíšeme správně věty. Potom napíšeme slova podle obrázků. Dole oddělíme čarami vlastní jména měst a napíšeme je.

Přeji pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Už se nám blíží konec školního roku, tak budeme pokračovat slovesy.

Na straně 92 se naučíme žlutý rámeček.Za domácí úkol napíšeme do školního sešitu cvičení 6 na straně 92. Na další volný řádek napíšeme 8. června, pod to Domácí úkol a vzorně napíšeme.Do cvičného sešitu napíšeme vhodná slova, která doplníme na straně 93 ve cvičení 2.

V PS na straně 36 přepíšeme jednu sloku básně, dole vyřešíme rébusy a napíšeme je.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme ve slovních druzích. Na straně 91 doplníme ve cvičení 4 vhodná slova a napíšeme je do cvičného sešitu. Ve cvičení 5 vyhledáme podstatná jména a 8 jich napíšeme. Doučit se slovní druhy a dodělat, co jste nestihli.

V PS na straně 35 napíšeme řešení hádanek, dole napíšeme vhodná slova.

Přeji klidný a ničím nerušený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Čekají nás slovní druhy. Je jich deset. Na straně 90 splníme cvičení 2. 

1. Podstatná jména. 2. Přídavná jména. 3. Zájmena. 4. Číslovky. 5. Slovesa. 6. Příslovce. 7. Předložky.   8. Spojky.9. Částice. 10. Citoslovce. 

V tomto pořadí se je musíme naučit. Ve 2. třídě se seznámíme s podstatnými jmény a slovesy. Předložky už umíme. Víme, že se vyslovují dohromady se slovem, ale píší se zvlášť.Podstatná jména máme na straně 91. Zapamatujeme si žlutý rámeček. Ve cvičení 2 budeme říkat názvy osob a zvířat. Ve cvičení 3 se rozhlédnete po pokoji a budete říkat názvy věcí a ukazovat si na ně / ten, ta, to/.V PS na straně 34 napíšeme měsíce, za každým uděláme čárku. Je jich 12. Dole vyřešíme rébusy a slova napíšeme.

Mějte se pěkně. 

Přeji hezký den.Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dokončíme opakování a začneme slovní druhy.Na straně 89 do cvičných sešitů napíšeme cvičení 10. K uvedeným slovům napíšeme slova protikladná. V 11 vymyslíme co nejvíce slov a některá napíšeme.V PS na straně 33 napíšeme řešení hádanek. Každý den si číst alespoň půl hodiny.Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. 

Stále opakujeme slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě.Dnes si napíšeme na straně 89 cvičení 6. Doplníme správná písmena, napíšeme jenom doplněná slova a očíslujeme je podle abecedy.V 7 ústně odpovíte na otázky. Dodělejte si úkoly, které jste přes týden nestihli.Mějte se pěkně, přeji krásný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti. 

Pokračujeme v opakování na straně 88. Do cvičného sešitu napíšeme cvičení 5, co k sobě patří. Doplníme slabiky a dvojice napíšeme. Za domácí úkol napíšeme na straně 89 cvičení 9/a. Do školního sešitu napíšeme 27. května a pod to Domácí úkol.

V PS na straně 32 přepíšeme říkanku a dole vyřešíme přesmyčky a slova napíšeme.

Přeji hezký den.     


Dobrý den děti.

Chválím vás za pěkné psaní a svědomitou práci.Na straně 88 pokračujeme cvičením 3. Doplníme správné slabiky a doplněná slova napíšeme do cvičného sešitu. Ústně si uděláme cvičení 4. Doplníme slabiky a budeme tvořit pěkné věty.

V PS na straně 31 doplníme a napíšeme jména, aby se rýmovala. Dole napíšeme jména, která jsou ukryta ve slovech. Každý den si něco pěkného a zajímavého přečíst.

Přeji krásný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Teď nás čeká opakování slov se skupinami dě, tě, ně a bě, pě, vě, mě.Na straně 88 ve cvičení 1 přiřadíme správnou slabiku s ě a napíšeme do cvičných sešitů. Stačí 10slov. Ve cvičení 2 napíšeme mláďata a seřadíme je podle abecedy.Dodělat si úkoly, které jste během týdne nestihli vypracovat. přeji hezký a klidný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes si přečteme článek o Robinsonovi na straně 87. Odpovězte si na otázky a/, b/, c/. Kdo bude mít zájem, může si udělat cvičení 1.V PS na straně 30 přepíšeme vzorně básničku. Dole vyřešíme a napíšeme rébusy. Nezapomeňte si číst.

Přeji klidný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Slova se skupinami bě, pě, vě, mě vám jdou celkem dobře. Snažíte se a většinou pěkně pracujete. Na straně 86 si ústně uděláme cvičení 6. Ve cvičení 7 doplníme věty a do cvičného sešitu napíšeme doplněná slova. Také napíšeme cvičení 8, kde budeme skládat ze slabik slova.V PS na straně 29 obtáhneme a dokončíme věty. Slova doplníme z nabídky. Dole čarami oddělíme názvy mláďat a napíšeme je.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme ve slovech se skupinami bě, pě, vě, mě.Na straně 85 si do cvičného sešitu napíšeme cvičení 3 a 4. Píšeme jenom doplněná slova. Na straně 86 napíšeme cvičení 5. Jsou to čtyři věty.Čtěte si každý den.

Přeji pěkný a klidný víkend.

Michal Čuma

Po slovech se skupinami dě, tě, ně nás čekají slova se skupinami bě, pě, vě, mě. 

Na straně 85 si přečteme cvičení 1 a zapamatujeme si žluté rámečky. Vyslovujeme b-j-e, ale píšeme bě. Cvičení 2 napíšeme do cvičného sešitu. Do školního sešitu za domácí úkol napíšeme na straně 86 cvičení 9. Na další volný řádek napíšeme 13. května, pod to Domácí úkol. Můžete poprosit rodiče, aby vám občas podobné věty diktovali. Nezapomeňte si každý den číst.V PS na straně 28 přepíšeme říkanku a dole vyřešíme rébusy a napíšeme je.Připomínám rodičům, kteří chtějí poslat 25. května dítě do školy, aby písemně vyplnili přihlášku. 

Děkuji.Přeji úspěšný den.

Michal Čuma

Dobrý den děti.

Opět vás vítám po prodlouženém víkendu.

Dnes budeme na straně 84 dělat textové zprávy /SMS/. Přečteme si cvičení 1 a zapamatujeme si žlutý rámeček. Ve cvičení 2 rozhodneme, jestli je vzkaz správný a odpovíme na otázky. Cvičení 3, 4 a 5 si udělá, kdo bude chtít. Některé textové zprávy jsou bez čárek a háčků.V PS na straně 27 napíšeme nahoře doplněná slova a dole napíšeme věty, co je v košíku.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Většinou pracujete pěkně a snažíte se.

Na straně 83 si do cvičného sešitu napíšeme cvičení 11. Slova v závorce dáme do správného tvaru. Cvičení 10 si napíšeme za domácí úkol. Do školního sešitu napíšeme na další volný řádek 6. května, pod to Domácí úkol a cvičení přepíšeme. Kdo bude chtít, udělá si cvičení 12.

V PS na straně 26 přepíšeme říkanku. Dole čarami oddělíme názvy zeleniny a napíšeme je. Nezapomeňte si každý den něco přečíst.

Opět nás čeká prodloužený víkend, tak se mějte moc pěkně.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Vítám vás po prodlouženém víkendu.Probíráme slova se skupinami dě, tě, ně. Na straně 83 ve cvičení 7 doplníme do slov slabiky, tak jako v 8. Tam navíc doplníme znaménka na konci vět a napíšeme do cvičných sešitů. Kdo bude chtít, vyřeší si 9.

V PS na straně 25 napíšeme ptáky a přepíšeme hádanku.

Přeji pěkný den.Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes budeme pokračovat ve slabikách dě, tě, ně. Už víme, že vyslovujeme ď - e, ale píšeme dě. 

Ve cvičení 4 na straně 82 si složíme slova z modré a růžové kytičky a napíšeme je do cvičných sešitů. Ze cvičení 5 vypíšeme jenom doplněná slova. Na straně 83 ve cvičení 6 obrázky pojmenujeme, napíšeme do cvičných sešitů a očíslujeme podle abecedy.

V PS na straně 24 doplníme a přepíšeme říkanku. Dole vyřešíme rébusy.

Ozvu se v pondělí. Přeji krásný prodloužený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Opakování vám šlo celkem pěkně. 

Po víkendu se pustíme do slov se skupinami dě, tě, ně. Na straně 82 si přečteme 1 a naučíme se žlutý rámeček. Ve cvičení 2 slova z nabídky doplníme do vět a napíšeme do cvičného sešitu pouze doplněná slova, která očíslujeme podle abecedy. 

Ve cvičení 3 doplníme slabiky a napíšeme z každého řádku 3 slova do cvičného sešitu.

V PS na straně 23 přepíšeme říkanku.

Nezapomeňte si každý den něco pěkného přečíst.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dneska si od psaní trochu odpočinete.Na straně 81 si přečteme cvičení 1.Ve cvičení 2 doplníme správná slova a napíšeme je do cvičných sešitů. Je jich jenom 8. Nad to je očíslujeme podle abecedy.Kdo bude chtít, udělá si cvičení 3.Ve cvičení 4 si ústně odpovíme na otázky.Přeji klidný a pohodový víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pomalu dokončujeme opakování psaní souhlásek uvnitř a na konci slov.

Na straně 80 si cvičení 9 a/ napíšeme za domácí úkol. Na další volný řádek napíšeme do školního sešitu 22. dubna, pod to Domácí úkol.Cvičení 9 b/ si napíšeme do cvičných sešitů.

Poprosíte rodiče, aby vám nadiktovali pár kratičkých vět.V PS na straně 22 přepíšeme říkanku.

Mějte se prima, přeji krásný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pracujete pěkně, jste šikovní. 

Při doplňování souhlásek si vždy pomáháme slovem v jiném tvaru nebo slovem příbuzným. Na straně 80 si do cvičných sešitů napíšeme cvičení 6. Kruh - slyšíme ch, řeknu si kruhy a jasně slyšíme h. Kdo chce, může napsat celé. Ve cvičení 7 doplníme vhodná slova, správné písmeno a napíšeme je do cvičného sešitu.V PS na straně 21 napíšeme měkké souhlásky. Potom doplníme i, í a tři věty napíšeme. Dole čarami oddělíme názvy květin a napíšeme je.Přeji krásný den.

Michal Čuma

Dobrý den děti.

Chválím vás za svědomitou práci a jak se snažíte.Budeme pokračovat v opakování. Na straně 80 cvičení 4 napíšeme do cvičných sešitů. Utvoříme slova protikladná a napíšeme pravda X lež.Cvičení 5 také napíšeme. Doplníme souhlásku a odůvodníme.Cvičení 10 napíšeme jako domácí úkol. Do školního sešitu napíšeme 17. dubna, pod to Domácí úkol a doplněné věty přepíšeme.V PS na straně 20 doplníme i, í a říkanku přepíšeme. Dole vyřešíme a napíšeme přesmyčky.Vážení rodiče. Napište mi kratičkou zprávu, že jsou úkoly splněny. Děkuji. Příští týden budu ve škole do 9 hodin. Když budete něco potřebovat, tak se můžete zastavit. 

Přeji klidný a pohodový víkend.

Michal Čuma


Dobrý den rodiče a děti.

Vítám vás opět po velikonočních svátcích a doufám, že jste si je v rámci možností užili.Čeká nás opakování učiva o psaní souhlásek na konci a uvnitř slov.Jsme na straně 79. Do cvičného sešitu si napíšeme cvičení 2 a 3. Vypisujeme pouze doplněná a neúplná slova. Ve 3 si ještě odpovíme na otázky a, b, c, d, e.V PS na straně 18 doplníme y, ý a říkanku přepíšeme. Dole vyřešíme rébusy a slova napíšeme. Zítra nebo ve čtvrtek si napište stranu 19. Na první řádek napíšeme tvrdé slabiky. Potom doplníme živočichy a věty přepíšeme. Dole čarami oddělíme živočichy a napíšeme je. Nakonec napíšeme slova podle obrázků.Ozvu se v pátek. Mějte se pěkně a přeji pohodový den.

Michal Čuma


Dobrý den rodiče a děti.

Dnes si dobereme psaní souhlásek uvnitř a na konci slov. Dokončíme si stranu 78. Cvičení 4 si napíšeme do cvičných sešitů. Pokud ho máte popsaný, tak si můžete přijít pro nový. Ve 3 vybereme ze soudku vhodná slova a odůvodníme. Psát nemusíte.Za domácí úkol si napíšeme cvičení 5. Do školního sešitu napíšeme 8. dubna a pod to Domácí úkol.V PS na straně 17 napíšeme pět vět podle vzoru, povolání a co dělá.Příští týden budu ve škole zase do 9 hodin. Ozvu se v úterý.Všem vám přeji šťastné a veselé velikonoční svátky, rodičům pevné nervy a vydržet.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Zatím se držíte skvěle, jen vydržet.

V ČJ na straně 77 si zapamatujeme žlutý rámeček, s tím souvisí cvičení 6 a 7. Cvičení 5 si napíšeme do cvičných sešitů. Na straně 78 cvičení 1 si přečteme a odůvodníme. Cvičení 2 napíšeme do cvičných sešitů. Píšeme pouze doplněná slova a očíslujeme je podle abecedy.V PS na straně 16 přepíšeme říkanku a dole vyřešíme rébusy a slova napíšeme.Když byste něco potřebovali, tak jsem ve škole každý den do 9 hodin. Můžete se stavit. Přeji pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.Jde vám to skvěle. V klidu dělat, co zvládnete a stihnete.Na straně 77 si ve cvičení 1 přečteme věty a odůvodníme zvýrazněná slova. Do cvičného sešitu si napíšeme cvičení 2. Z nabídky vybereme vhodná slova. Do učebnice nepíšeme! Ve cvičení 3 spojíme, co k sobě patří a doplníme ž nebo š. Vždy odůvodníme. Ve cvičení 4 obrázky pojmenujeme, napíšeme do cvičných sešitů a slova očíslujeme podle abecedy. Dodělat si, co jste nestihli přes týden a číst si.Přeji krásný a klidný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Pěkně pracujete a to je správné.

V pondělí jsem vám zapomněl zadat úkol do písanky. Tak to hned napravím. V PS na straně 14 přepíšeme říkanku a dole vyřešíme a napíšeme přesmyčky. Na straně 15 první tři řádky jenom obtáhneme. Dále napíšeme věty správně a dole obtáhneme a doplníme pohádkové postavy.

V ČJ na straně 76 ve cvičení 4 doplníme správné písmeno a napíšeme do cvičného sešitu. Cvičení 5 napíšeme do školního sešitu jako domácí úkol. Na nový řádek napíšeme 1. dubna, pod to Domácí úkol a věty napíšeme. Kdo bude chtít udělá si cvičení 6.

Poslat kratičkou zprávu, že jsou úkoly hotové. Děkuji. Přeji krásný slunečný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Zase budeme pěkně pracovat.

V ČJ na straně 76 si přečteme a odůvodníme cvičení 1. /procházku - řeknu si hodně procházek a jasně slyším z/. Cvičení 2 si napíšeme do cvičného sešitu. Ve cvičení 3 z nabídky vybereme vhodná slova a odůvodníme. Pouze doplněná slova napíšeme do cvičného sešitu a očíslujeme je podle abecedy. Abecedu si pořád opakovat. A hlavně ji umět používat.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den rodiče a děti. Zatím nám to jde pěkně. Doufám, že nám to vydrží.

V ČJ na straně 75 si přečteme a odůvodníme cvičení 1. Ve cvičení 2 ústně vybereme vhodná slova a odůvodníme, proč tam napíšeme takové písmenko. Ve cvičení 3 zjistíme, co k sobě patří a doplníme správné písmeno. Ve cvičení 4 pojmenujeme obrázky, napíšeme do cvičného sešitu a očíslujeme slova podle abecedy. Ve cvičení 5 doplníme písmeno v nebo f a napíšeme do cvičného sešitu. Kdo bude chtít, může si udělat 6.

Příští týden budu ve škole do 9 hodin. Kdyby něco, tak můžete přijít. Poslat zprávu, že úkoly jsou hotové. Děkuji. Přeji pěkný a klidný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Jsem rád, že se vám tak daří.V ČJ si na straně 74 uděláme cvičení 3. Zase ze soudku vybereme vhodná slova, doplníme do vět a odůvodníme. Ve cvičení 4 doplníme vhodné písmenko. Do školního sešitu napíšeme dnešní datum, 25. března, pod to Domácí úkol a napíšeme cvičení 5. Kdo bude chtít, zkusí si 6. Vždy podat kratičkou zprávu, že jsou úkoly splněny, popřípadě, v čem je problém. Přeji úspěšný den.


Dobrý den děti. Opět se po neděli shledáváme. Jste moc šikovní a jsem rád, že vám to tak jde.

V ČJ jsme poznali psaní b-p, d-t a dnes poznáme ď-ť. Na straně 73 si doděláme ústně cvičení 3 a 4. Nezapomeňte odůvodňovat. Kdo bude chtít, udělá si 6. Na straně 74 si písemně do cvičného sešitu uděláme cvičení 2. V PS na straně 13 obtáhneme 1. řádek a slova napíšeme do správných řádků. Všechno, co je předepsané, obtahujeme. Na 5. a 6. řádek napíšeme k obrázkům slovo nadřazené. Nakonec obtáhneme a napíšeme slova protikladná.

Tento týden budu ve škole do 9 hodin. Přeji všem pěkný den a ozvu se ve středu.


Dobrý den děti.

V ČJ budeme pokračovat na straně 73. Uděláme cvičení 1. Přečteme a řekneme, co napíšeme a proč. Ve cvičení 2 vybereme z nabídky vhodná slova. Pořád si pomáháme předložkami nebo slovy příbuznými. Cvičení 5 napíšeme do cvičného sešitu. Nezapomeňte si každý den něco pěkného přečíst.

Vážení rodiče. Napište mi, jestli máte nějaké připomínky. Děkuji a přeji pevné nervy. Musíme to nějak společně vydržet.


Dobrý den děti.  V ČJ si přečteme str. 71. Agáta poznala, že některá písmena jinak slyší a jinak se píší. Poradila si tak, že si řekla slovo příbuzné nebo v jiném tvaru. Sníh - slyšíme ch, ale napíši h, protože si řeknu hodně sněhu nebo sněhulák. Do cv. sešitu si napíšeme na str. 72 cvičení 2. 

V PS napsat stranu 11. Tak jako vždycky přepsat báseň a vyřešit přesmyčky.