Český jazyk

26.06.2020

Vyučující: Mgr. Alena Schirlová 

e-mail: aschirlova@seznam.cz

Milé děti,a máme tu poslední den , 

kdy jsem Vám zadávala úkoly v tomto školním roce.

Sami vidíte, jak nám to neskutečně uteklo.Musím Vás pochválit , že jste až do konce spolupracovali.

Nebude Vám to chybět????😂Takže tímto e-mailem se s Vámi loučím, ,,,,tedy prozatím.😉Budu se na Vás moc těšit v úterý.

Přijďte do školy usměvaví s dobrou náladou- vždyť nám začínají PRÁZDNINY!!!!!!!!!

Přeji Vám pěkný víkend.

A.Schirlová


Milé děti, 

Protože vidím, že jste již na prázdninách- a někteří neví co je škola-budu zasílat do pátku úkoly jen pro dobrovolníky.

Dnešní úkol tedy je : Pokuste se mi napsat stručně Váš životopis.

Hezký den.

A.Schirlová


Dobrý den,

tak tu máme poslední týden v tomto školním roce. A také poslední úkoly ode mne.

Chválím vás za minulé výkony. Musím říci, že některé mě vskutku pobavily.Dnešní úkol bude podobný. Do slohového sešitu - na novou stránku mi napište, co plánujete na prázdniny.Text bude minimálně na 1 stranu. V každé větě vyhledejte podmět, přísudek a podtrhněte.Cvičení mi posílejte během dneška.

Hezký den.

A. Schirlová


Dobré ráno,

dnes tu máme pátek a zároveň poslední práci tohoto týdne.Stále ještě nekončíme, i když mám u některých pocit, že ukončili ročník již před měsícem.Ti co se se mnou pilně učí a pracují moc chválím.Dnešním úkolem pro Vás bude:

Použít těchto 10 slov-z nich vytvořit věty- souvětí, aby dávaly smysl samozřejmě. A z těchto vět vytvořit krátký příběh. Slova můžete skloňovat a přehazovat.

Úkol zašlete během dneška. Hodně zdaru.

A.Schirlová
Měsíc

Noha

Okno

Ráno

Voda

Židle

Kohout

Hlas

Mysl

Prázdniny


Dobré ránko milé děti,

je tu pátek a s ním i poslední úkol toto týdne. Nejdříve Vás musím pochválit za online výuku. Pracujete moc dobře. Malinko nám nyní vázne zasílání úkolů, ale snad během dneška se to zlepší. Také od Vás očekávám nahrané video s básničkou. Někteří mi již zaslali. Opět je mohu jen chválit, krásný přednes v krásném prostředí. Zasloužíte si obrovskou 1.Pro dnešek jsem si pro Vás připravila velmi jednoduchý úkol. V odkaze níže máte pohádku Královna koloběžka první. Tuto pohádku si přečtěte a poté stručně napište o čem pohádka je. Dalším úkolem bude, vytvořit obal knihy pro tuto pohádku a dovnitř vložit Váš napsaný text. Tímto úkolem navazuji na Vaše čtenářské deníky, které mi zasílejte do konce příštího týdne. A protože někdo z Vás je opravdu vášnivý čtenář, můžete jako úkázku Vašeho deníku natočit video. Už se moc těším.B-)Pokud je cokoli nejasné ze zadání z dnešního úkolu, neváhejte mi napsat nebo volat. Jsem tu pro Vás.Přeji Vám krásný víkend plný zábavy a odpočinku.

PS: V pondělí se také těším na ty, kteří přijdou na doučování.

A. Schirlová

Milé děti,test z ČJ máme za sebou. 

Celkově nedopadl nejhůř. Ale i přesto je stále co opakovat. Proto Vám zasílám k procvičování opět cvičení na Shodu přísudku s podmětem. Pozor nepleťte do těchto cvičení přídavná jména a vzory podstatných jmen.Tentokrát si vypracujte všechna cvičení - je jich tam 9, ale jsou krátká. Poté mi pište jak Vám cvičení šla.

Hezký den.

A. Schirlová
https://www.onlinecviceni.cz/...lid


Milé děti,chválím Vás za výuku v tomto týdnu. 

Ti co se z nějakého důvodu nepřipojili dostali taktéž práci, kterou mi měli zaslat. Od některých opozdilců stále očekávám čtenářský deník.Pro dnešek mám pro Vás připravenou závěrečnou práci z ČJ, kterou naleznete v příloze. Pokud vám nebude cokoli jasné, napište a já Vám cvičení vysvětlím. Ale myslím, že nebude s ničím problém, protože jsme si vše vysvětlili při výuce a na doučování.Práci mi posílejte ještě dnes.Připomínám, že dnes končí naše soutěžení s hádankami.

Jinak mějte hezký víkend.

A. Schirlová

Dobré ránko,

vítám Vás v novém týdnu. Musím pochválit ty, kteří mi již zaslali cvičení z ČJ, jen pozor, zapomínáte na referát o autorovi. A také ty, co mi již zaslali referát z VL.

Dnes Vám zasílám pro změnu online cvičení na procvičení předložek s, z a cvičení opět na koncovky přídavných jmen.Cvičení vyplňte a zašlete mi na Whatsapp kde jste udělali chybu a zárověň ihned připište správné řešení s odůvodněním.Pro dnešek je to vše, uvidíme se zítra na výuce. Budu se na Vás těšit.Děvčatům držíme palečky na zítřejší zkoušky, hlavně bez nervůB-).

Přeji hezký den.

A. Schirlová

https://skolicka6.sweb.cz/SOUHRNNA%20CVICENI/DIKTAT41.htm

https://skolicka6.sweb.cz/PRIDAVNA%20JMENA/PRIDAVNAJMENA1.htm


Milé děti,

máme tu pátek a před námi zasloužený víkend. Musím vás pochválit za výuku v tomto týdnu, bylo to sice náročné, ale zvládli jste to na 1.Úkoly z PŘV a VL máte zadané a tak nám zbývá ještě úkol pro dnešní den.Vyhledejte 4 české autory pohádek a ke každému autorovi vyhledej alespoň 2 pohádky. Potom si vyber jednoho autora s jeho pohádkou - pohádku přečti a udělej krátký referát o autorovi a o pohádce. Tento úkol mi zašli do pondělního rána. Nezapoměňte napsat název autora a název pohádky!

Jinak přeji pěkný víkend.

A. Schirlová


Dobrý den,

protože jsme měli dnes výuku, připomíním zapomnětlivcům dodělat výpisky z PŘV a VL. 

Do zítřka zaslat čtenářský deník - pozor, není to jen jedna kniha, ale přečtené knihy za celý školní rok. Pokud chcete uvést knihu nebo příběh z internetu, nezapomeňte napsat zdroj.

Dalším dnešním, malým úkolem bylo zjistit, proč se Tomáš Garrique Masaryk jmenuje Garrique.A nyní k zítřejší výuce. 

Připravíte si učebnici ČJ, PŘV, VL a školní sešit.

Pokud si s něčím nevíte rady, pište.

A. Schirlová


Milé děti,

je tu opět pondělí a dříve než Vám začnu zadávat úkoly, tak bych Vám chtěla popřát vše nejlepší k dnešnímu svátku. Doufám, že víte, co je dnes za den.😉

A protože se nemůžeme všichni vidět a tentokrát nemůžeme jít ani na Pohádkový les, mám pro Vás i přesto dárek. A to.......že........ dnes budete bez úkolů.🥰Snad jsem Vám tím udělala radost. Užijte si hezky dnešní den.V úterý nám však opět začne výuka. 

Takže si připravte sešit na diktát, pero a také si zopakujte vyjmenovaná slova-bude se Vám to hodit.Výuku doplníme PŘV a VL.

Budu se na Vás těšit.🥰

A.Schirlová


Zdravím páťáčky,

opět Vás mohu jen chválit. Sice mám někdy pocit, že při výuce malinko někteří pospávají a pak se svezou s těmi, co reagují rychleji. Ale jsem ráda i za to.;-)Zasílám Vám slíbené úkoly z PŘV a VL a nebojte.....nezapomněla jsem na ČJ.Takže v učebnici PŘV na straně 61. - udělat výpisky z kapitoly Kožní soustava, dále jsou na této straně otázky 34 - 38, které vypracujte a pošlete mi na Whatsapp.VL -učebnice strana 32 - 33 opět vypracovat výpisky.Ke skladatelům A. Dvořák , B. Smetana vyhledej jejich nejznámější díla.A konečně ČJ na pátek. Nechávám zde odkaz na procvičení Shody přísudku s podmětem. Napište mi, v čem jste chybovali a zdůvodněte pravopis. S některými se uvidím ještě dnes na doučování. Jinak se mějte pěkně. 

 Přeji Vám krásný víkend.

A. Schirlová
https://www.umimecesky.cz/...766



Zdravím ještě jednou páťáčky,

chválím Vás za dnešní výuku. Vše jste zvládli na jedničku. Na zítřejší výuku Vám zasílám odkaz, ve kterém si vyzkoušíme test na přijímací zkoušky. Je to test pro 5. ročník, tudíž by Vám neměl činit žádné potíže.

Také si připravte učebnici PŘV a VL.

Nezapomeňte do pátku na Čtenářské deníky.Pro dnešek je to vše.

Mějte se hezky.

A. Schirlová
https://www.scio.cz/...=C5


Milé děti,

dnes jsme měli výuku na Skypu. Vzhledem k tomu, že byl velmi slabý signál a špatně jsme se slyšeli, zasílám cvičení z ČJ, které jsme bohužel nedodělali.Učebnice strana 87, cv. 3a a vypracujete 10 vět. Nezpoměňte doplnit vynechaná písmena, vyhledat podstatná jména a určit u nich pád.Dalším Vaším úkolem je poslat mi dnešní diktát a vypracovaný pracovní list z PŘV.

Zítra papa

.A. Schirlová


Dobré ránko děti,

opět nám utekl víkend jako voda a máme tu nový týden. Co nás bude čekat?

Samozřejmě výuka - úterý, středa a čtvrtek. A pro zájemce - doučování - tentokrát již ve škole.Někteří z Vás polevujete s úkolama. Nedostala jsem od všech básničku a velmi těžký úkol B-)z pátku. Tak snad se zlepšíte. Pro dnešní den jsem si pro Vás připravila cvičení, kde jsou slova a na ně budete vymýšlet věty. Toto cvičení Vám činí největší potíže.V dalším cvičení vyhledáte 5 podstatných jmen a 5 sloves a budete u nich určovat mluvnické kategorie. Práci můžete vypracovat na papír nebo do wordu nebo do sešitu, výběr nechám na Vás, poté mi ji zašlete na Whatsapp během dneška. Na zítřejší výuku si připravíte sešit na diktát, propisku nebo pero, učebnici ČJ a učebnici PŘV a VL a také vypracovanou práci na tyto předměty.

Pro dnešek je to vše, pokud nebudete něco vědět, ozvěte se. 

A. Schirlová


Milé děti,

vzhledem k tomu, že u 1. skupiny dnes došlo k technické chybě při výuce, posílám Vám ještě jednou úkoly, které jsme měli dnes probrat. Bohužel nedošlo ani na básničku, tudíž poproste opět někoho z rodiny, aby Vás natočil a video mi zašlete na Whatsapp.( Někteří šikulky již tak učinily).Cvičení 2 - ze strany139, vypracujte do sešitu a opět mi do zítřka pošlete. Stačí, když si ze závorky vyberete jednu číslovku.

PŘV - vypracovala jsem pro Vás několik otázek na zopakování Smyslové soustavy. Pokuste se na ně odpovědět. viz. příloha. Do úterý 26.5.2020.

VL - Nyní probíráme učivo, které je pro Vás dost těžké na pochopení, a to Revoluční rok 1848, proto jsem zde nechala odkaz na video, které Vám malinko přiblíží toto období.
https://www.youtube.com/watch?v=ty7z4mEKAYIhttps://www.youtube.com/watch?v=hM7zroMLJBQ


To je pro dnešek vše.Zítra se ozvu s dalším zadáním.

Mějte se hezky

A. Schirlová


Zdravím všechny páťáčky,

musím Vás pochválit za dnešní výuku. Šlo Vám to skvěle. I zítra nás čeká výuka a tentokrát se zaměříme na číslovky - skloňování číslovek.Na zítra si připravte učebnici, školní sešit, propisku nebo pero. Cvičení, které budeme zítra procvičovat naleznete na straně 139, cv. 2. - pro ty, kteří by si ho chtěli ještě dnes procvičit.:-)Nezapomeňte na básničku.

Také si připravte učebnici PŘV a VL.Budu se na Vás těšit.

Zítra ahoj.

A. Schirlová

Dobré ráno milé děti,

začal nám nový týden a s ním i samozřejmě opět nějaká práce. Stále ještě nezačaly prázdniny, i když se mi zdá, že někteří z Vás si myslí, že ano. Do pátku jste mi měli zaslat obrázek z textu, který jsme četli při literatuře. 

Pouhých 6 z Vás tento velmi jednoduchý úkol splnili. Dále jste mi měli zaslat druhou část cvičení z učebnice - opět ne všichni tuto práci splnili. A proto chválím ty, kteří si své povinnosti plní. A ti, kteří práce neodevzdali, by se měli malinko nad sebou zamyslet. :-( Samozřejmě toto platí i v M.

A nyní k zadání dněšní práce.V učebnici na straně 161 máme cv. 2., kde budete doplňovat vhodná slovesa do přísloví a dále u nich určovat mluvnické kategorie. ( os., číslo, čas, způsob). Toto cvičení napište do sešitu a zašlete mi na Whatsapp.Zítra a ve čtvrtek bude online výuka. Na zítra si připravte sešit - diktát, propisku nebo pero. 

A nezapomeňte na PŘV a VL. Práci na čtvrtek vám pošlu ve středu. Pamatujte také na básničku.To je pro dnešek vše. Pokud Vám bude cokoli nejasné, víte, že mi můžete napsat nebo zavolat.Mějte se hezky.

A. Schirlová


Milé děti,

chválím Vás za včerejší a dnešní výuku. Další výuka bude samozřejmě zítra - tj. ve čtvrtek. 

Ti, co se z nějakého důvodu nepřipojili, by se mohli alespoň omluvit.

Také Vám děkuji za zaslání cvičení a diktátů. Zapomnětlivci se budou více snažit - nezapomínat.:-)

A nyní ke cvičení na zítra.Tentokrát budeme pracovat s učebnicí, na straně 214 cv. 10. Toto cvičení si rozdělíme na 2 části. První část - první strana - vypracujete a připravíte si na zítra. A druhá část - druhá strana - vypracujete v pátek a zašlete mi na Whatsapp. Obě cvičení do školního sešitu.Další úkol, který nás čeká je báseň, v učebnici na straně 112. - VOSA PARÁDNICE. Tuto báseň se naučte zpaměti do příštího čtvrtka ( 21.5.2020).

Na zítra si také připravte PŘV a VL - malinko si zasoutěžíme.

To je pro dnešek vše. 

Mějte se pěkně.

A. Schirlová


Milé děti,

vítám Vás po prodlouženém víkendu. Doufám, že jste fit a připraveni na další vyučování. Co nás čeká v tomto týdnu?Úterý, středa a čtvrtek bude online výuka na Skypu a také doučování. Skupiny a čas na výuku se nemění. Na doučování Vám čas ještě napíšu.Na zítra budete potřebovat pero - propisku a sešit - diktát, opět si procvičíme psaní. Dále potom učebnici ČJ. Zítra budeme mít i literaturu, text zanechávám v odkaze zde. 

 https://www.pohadkozem.cz/o-princezne-ktera-vsechno-videla/

Úkoly na středu zašlu zítra.Budu se na Vás těšit.

A. Schirlová

Milé děti,

máme tu nový týden. Opět o něco kratší. Doufám, že víte proč. 😉 Také nám začal nový měsíc a s ním jsme se přiblížili neskutečným tempem k letním prázdninám a hlavně k vysvědčení.Nyní začneme opakovat probrané učivo. A proto Vám zde nechávám odkaz na přídavná jména, kde budete doplňovat druhy př. jmen. Cvičení napište do sešitu nebo na papír. Toto cvičení si zkontrolujeme společně při úterní výuce. Pozor nyní bude změna. Výuka bude probíhat tentokrát na Skypu, abychom si to společně natrénovali na výuku jazyků, která bude probíhat pravděpodobně ve středu.Během dneška Vám pošlu seznam a čas skupin.Také nezapomeňte na doučování.Budete-li mít nějaké dotazy- volejte, pište.

Budu se na Vás těšit.

A.Schirlová
https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_druh1.htm

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_druh1.htm



Milé děti, 

Chválím Vás moc za včerejší výuku. 

Jsem ráda, že jste vždy řádně připraveni. 

Dnes Vám zasílám malý testík z ČJ. 

Je to opakování učiva 5. ročníku.

Milé děti,

máme tady opět začátek nového týdne a tak nás čeká zase nějaká práce. Dobrá zpráva je, že tento týden se budete učit o jeden den méně, protože bude 1. 5. a všichni si jistě pamatujete, co že to je za státní svátek? V pátek jsem Vám zadávala práci, na kterou mi ale všichni nereagovali. A tak chválím ty, co mi informaci o cvičení zaslali. Zítra a ve čtvrtek bude online výuka. Ve středu bude doučování, tak prosím ty, kteří mají zájem o doučování, aby mi napsali. 

Nyní začneme v ČJ opakovat. Dnes dostanete cvičení 2. 

První cvičení najdete v učebnici na straně 13, cv. 23a - toto cvičení napíšete do sešitu a připravíte si ho zítra na výuku. ( Nezapomeňte na datum a vynechání řádku). Druhé cvičení je online a naleznete ho na tomto odkazu. 

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/cj5_dopln_e_je1.htm

Toto cvičení je zaměřené na předpony. Vypracujete ho a napište mi, jak Vám to šlo.Také si na zítra připravíte knížku, kterou momentálně čtete a nezapomeňte, že za nedlouho po Vás budu chtít Čtenářský deník.Pro dnešek je to vše. Pokud si nebudete vědět s něčím rady - pište, volejte.

Hezký den.

A. Schirlová


Dobré ránko milé děti,

máme tu pátek a s ním i poslední úkol tohoto týdne. Včera jsem Vám poslala řešení testu a tak jste měli možnost zjistit , zda máte nějaké nedostatky v ČJ. 

Dnes jsem si pro Vás připravila odlehčený úkol. Na stránkách www.ocestine.cz je cvičení na Správné psaní čárek II. a Doplňování čárek V.Tyto dvě cvičení si dnes procvičíte a napíšete mi jak Vám to šlo. Doporučuji si zopakovat pomocí učebnice větu jednoduchou a souvětí. Nezoufejte, pokud uděláte nějakou chybu. Cvičení si můžeme zopakovat při online výuce.Jinak Vám přeji pěkný víkend. A v pondělí se budu opět na Vás těšit.

Mějte se pohodově a odpočiňte si.B-)

A. Schirlová

Mile děti,

Než Vám zadám práci na dnešek, musím Vás moc pochválit za on-line výuku a za doučování. 

Zvládáte to skvěle. A to, že občas uděláte nějakou chybu ve cvičení vůbec nevadí-stále se to učíte. Hlavně jsem ráda, že jsme v kontaktu tak, jako kdyby jsme byli ve škole.A nyní k dnešnímu zadání.

V Čj si dnes vyzkoušíte test, který se týká opakování učiva 5. ročníku. Tento vypracovaný test mi zašlete ještě dnes.

Pokud si nebudete vědět s něčím rady, ozvěte se.

A. Schirlová


Milé děti,

je tu opět pondělí a to znamená , že mám pro Vás připravenou další práci na zítřejší online výuku. Během dneška Vám pošlu zase rozvrh hodin na přihlášení.Jsem ráda, že už jsme online skoro všichni. Také bude opět probíhat doučování z ČJ, tak kdo bude mít zájem může mi napsat a domluvíme se na určité hodině. A nyní již k procvičování. Tentokrát si budeme opakovat přídavná jména. V příloze je cvičení, které se pokuste vyplnit. Jako pomocníka si vezměte klidně učebnici z ČJ, pokud někdo zapomněl skloňování a vzory přídavných jmen. Můtete si ho napsat i do sešitu. Cvičení mi dnes neposílejte. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, nic se neděje, doplníme a dovysvětlíme si to zítra při výuce.A protože jste šikulky, věřím, že nebude s ničím problém.

Těším se na Vás.

A. Schirlová:-D

Dobré ráno,opět se Vám hlásím s úkolem. Tentokrát se budeme věnovat 

Přísudku, na který se ptáme co dělá a co se děje ve větě.Můžeme ho rozdělit:

a) slovesný - vyjádřen slovesem

Jana píše úkol.

b) jmenný se sponou - vyjádřen pod. jm., nebo příd. jm a sponovým slovesem, my známe prozatím jen se sloveso být, ale patří sem i další slovesa.

(sponová slovesa - být, bývat, stát se, stávat se).

Na procvičení doporučuji www.skolasnadhledem.cz a kapitola Přísudek slovesný a jmenný se sponou 1.

Je to online cvičení, které si na zítra připravíte, abychom si ho mohli společně vyplnit.

Dále si připravíte Vaše výpisky z VL a PŘV, které budu chtít vidět. Tyto výpisky doporučuji si přečíst, protože se může stát, že se Vás z nich na něco zeptám.

Jinak Vás chválím za online výuku. Je s vámi dobrá spolupráce a zvládáte to skvěle.

Během dneška pošlu rozvrh, kdy výuka bude probíhat. Ještě stále čekám od některých opozdilců komiks a básničku.

To je pro dnešek vše. Budu se těšit zase zítra.

A. SchirlováB-)


Dobré ráno děti,

tak tu máme opět další pracovní týden a v něm další a další povinnosti, které nás společně čekají. Doufám, že jste si Velikonoce užily alespoň jako já. Slíbila jsem Vám, že i nadále budeme pokračovat v online výuce, a proto vám během dneška pošlu zase rozvrh.Dále bych byla ráda, kdybych od některých (opozdilců) z Vás dostala komiksy a natočená videa s básničkou.Vy ostatní, co jste mi již zaslali, Vás velice chválím a děkuji. Vždy vám píšu ihned komentáře k Vaší práci, takže víte, kdo to měl bezchybné a kdo měl nějakou drobnou chybu, kterou si většinou opravujete, což je dobře.:-DDnes Vám zadám práci na středu, kterou si společně probereme a vysvětlíme v online výuce. Takže mi z ČJ nic neposílejte.Všichni jistě máte internet. Takže na adrese :

www.cestina.diktaty.cz  - zde si vyberete Souhrnná doplňovací cvičení a bude nás zajímat cvičení, které začíná větou Sluneční paprsky.............Toto cvičení vyplníte. Výhodou je, že ihned uvidíte chyby. A o to nám jde. Společně si zdůvodníme. Nezapomeň si toto cvičení uložit ( již vypracované, např. na plochu, či emailu).PŘV - tentokrát si udělej výpisky z vylučovací soustavy a nezapomeň na obrázek. Tuto práci mi pošli do pátku 17.4.2020. K této kapitole se ještě vrátíme v online výuce.VL - i z vlastivědy si nejdříve udělej stručné výpisky ze strany 22-23. a také se k nim vrátíme v online výuce ve čtvrtek 16.4.2020.To je pro dnešek vše. B-)Vypadá to, že je toho hodně, ale když si práci pěkně rozložíte, tak ji zvládnete " levou, zadní". Jste přece jedničky.Ještě malá informace k doučování. Nabízím opět doučování z ČJ - ONLINE. Se zájemci se domluvím na termínu přes Whatsapp.

Tak ať se Vám daří.

A. Schirlová

Milé děti,

musím Vás moc pochválit za online výuku. Jsem ráda, že jsme ve spojení, a že nám to pěkně funguje.Od zítřka máte prázdniny, takže jediným úkolem pro Vás bude -si číst.Já se Vám zase ozvu v úterý, kdy se domluvíme na další online výuce a na doučování, které bude i nadále probíhat tak, jako ve škole, jen online přes Whatsapp.

Přeji Vám i rodičům krásné Velikonoce.

Vaše tř. uř. A. Schirlová


Dobré ráno všem,

opět nám začíná nový týden, tentokrát poněkud kratší. Doufám, že víte proč?:-)V pátek jsem měli online výuku, za kterou Vás musím pochválit. Jsem moc ráda, že jsme se skoro všichni spojili. Takto budeme i nadále pokračovat. Dnes mi opět potvrdíte zda Vám bude zítřejší výuka vyhovovat. V českém jazyce dostanete dnes cvičení, které si zítra společně opravíme. Z PŘV a VL Vás malinko vyzkouším z probraného učiva. Nemusíte se však bát.B-)Takže v ČJ - učebnice na straně 190, cv. 2 vypracujete do sešitu a dále na straně 191. dole je malá tabulka, na kterou se podívejte, abyste se uměli ohodnotit. Toto cvičení mi neposílejte - zítra si ho připravíte na online výuku a společně ho opravíme. Očekávám však od Vás básničku o jaru.Sledujte Whatsapp budu Vám tam psát inormace k zítřku.

Mějte krásný, slunečný den.A. Schirlová


Dobré ránko,

dnes Vám práci z ČJ dávat nebudu, čekám na práci od Vás. Stále někteří neposlali. Ostatní velmi chválím za spolupráci.

Skoro všichni jste mi potvrdili zítřejší výuku online, avšak jsou jedinci, o kterých ještě nevím.

Na Whatsappu máte napsaný rozvrh hodin, v kolik kdo se připojí pomocí videa. Nezapomeňte na papír a tužku, ať se potom nezdržujeme a můžeme rovnou pracovat. Už se na Vás těším.

Dnes máme i PŘV. A Vaším úkolem bude, zopakovat si kostru, svaly, dýchací soustavu a srdce a krev. Protože se příští týden opět spojíme online a já Vám dám malý testíček. Měli jste se dívat na videa z těchto oblastí, takže myslím, že nebude s ničím problém.

Ve VL pokračujte v zadané práci, kterou mi máte zaslat do příštího týdne.

Ode mě to je dnes vše. Budu se těšit zítra.

Pěkný slunečný den.

A.Schirlová


Dobré ránko všem,

opět tu máme český jazyk a s ním dnes malé opakování učiva, které byste měli znát.

V příloze Vám zasílám pracovní list na procvičení, který mi zašlete do zítřejšího odpoledne - 2. 4. 2020.

A ze slohu dnes očekávám Vaše pracovní postupy z vaření. Jsem moc zvědavá co jste s maminkou nebo dokonce i sami připravovali k jídlu. Možná mě někteří z Vás budou inspirovat.;-)

Zároveň Vám zadávám ze slohu další práci. A tentokrát to bude komiks, který vy sami vymyslíte. Opět v příloze máte pouze vzor nebo pomůcku pro vytvoření komiksu. Tuto práci mi zašlete na další sloh - 8. 4. 2020.

Mám pro Vás připravený ještě jeden malý úkol. Skoro všichni máme Whatsapp, takže já během dneška vytvořím skupinky po 4. a k nim přidám i časy, kdy se spolu spojíme online. A chtěla bych, abychom se v pátek 2. 4. 2020 během dopoledne na Whatsappu spojili. Až Vám zašlu info, po Vás jen budu chtít, abyste mi potvrdili, zda Vám daný čas vyhovuje či ne, popřípadě Vás dám do jiné skupiny. Při tomto online učení budete potřebovat pouze papír, tužku (propisku - pero).

Jinak přeji krásný slunečný den.

A.Schirlová


Milé děti,

dnes bude z ČJ dobrovolný úkol, tzn jen pro ty, kteří si myslí, že ho zvládnou. Protože jsem dnes zadala chytáčky, které se mohou kdykoli v českém jazyce objevit./viz příloha/. Tento úkol mi zasílejte do 1. 4. 2020.

Pěkný den.

A. Schirlová


Dobré ráno, milí páťáci,

a opět tu máme další týden. Sami vidíte, jak to neuvěřitelně utíká a čím dál více se nám blíží prázdniny, na které se všichni těšíme.;-)

Ale než se tam dopracujeme, čeká nás ještě nějaká práce. Děkuji Vám za vypracované úkoly, které jste všichni zvládli.

V českém jazyce budeme nyní převážně opakovat probrané učivo. Proto i dnes budeme potřebovat učebnici a školní sešit, do kterého napíšeme dnešní datum a vynecháme řádek. V té naší učebnici na straně 192, máme tabulku a tam jednotlivá cvičení,která vypracujete do školního sešitu. Tuto práci mi zasílejte do 31.3.2020.

A protože máme dnes i literaturu dostanete ode mě speciální úkol, který mi zašlete do Velikonoc - tzn. do 8.4. 2020.

Nyní co bude Vaším úkolem. Jelikož tu máme jaro - sami si najdete básničku (minimálně 2 sloky) s jarní tématikou.. Myslím, že nemusím sdělovat, kde budeme báseň hledat ( knihy, internet apod.) Nezapomeňte na autora.Tu se naučíte, poprosíte někoho z rodiny, aby Vás natočil a video mi zašlete. Alespoň uvidím jak jste vyrostli.:-D

Budu se na Vás těšit.

Vaše tř. uč. A. Schirlová


Dobré ránko všem,dnes vám úkol zadávat nebudu. Naopak, čekám na úkoly od Vás. A to z ČJ, PŘV a VL.Je to nové učivo a tak nezoufejte, pokud tam budete mít nějakou tu chybu (viz příloha).Cvičení Vám opravím a dovysvětlím.O víkendu odpočívejte a budu se těšit opět v pondělí.;-)

A. Schirlová


Dobré ránko,

dnes Vám zasílám pracovní listy z ČJ, které si podepíšete, vypracujete a zašlete do pátku 27.3.2020.

Stále jsou tací, kteří mi nezaslali práci za tento týden. A chtěla jsem Vás požádat, abyste si průběžně ( i zpětně) četli konverzace na Whatsappu. Píšu Vám tam komentáře k DÚ. Někteří reagují okamžitě, někteří už potom vůbec.

Vaše tř. uč. A. Schirlová

Dobré ránko všem,

Opět zasílám práci pro dnešní den.:-)

Dnes nás čeká mluvnice a sloh.

Včera jste si měli do sešitu zapsat pomůcku, se kterou budeme v následujících dnech pracovat. Doufám, že tak všichni učinili.

V učebnici na straně 179- 180 je cv.4, které vypracujete do sešitu. Je tam uveden i vzor, kterého se budete držet. Nezapomeňte na datum a vynechání řádku.

Během dne Vám zašlu možné řešení pro toto cvičení. Vy si ho sami opravíte - červeně, čitelně a následně mi ho zašlete již opravené společně se včerejším úkolem.

Také mi dnes zašlete vaše deníčky, které jste si měli během minulého týdne vypracovat - nezapomeňte, že jste měli také otázky, týkající se deníčků.

Na příští týden (středu) budu po Vás chtít zvláštní domácí úkol. A protože vím, že maminky nyní nedělají nic jiného než vaří, tak Vaším úkolem bude pomáhat mamince s vařením nebo se alespoň dívat. A vy poté do školního sešit (sloh) popíšete pracovní postup Vašeho vaření. Opět nezapomeňte na datum - vynechání řádku, a že i pracovní postup má nějaký řád.

Vzpomeňte - Úvod, stať, závěr. Pokud si nebudete vědět s něčím rady - pište, volejte nebo máme strýčka GoogleB-)

Krásný den a příjemné vaření.

Vaše tř. uč. A. Schirlová


Dobré ránko,

dnes budeme pokračovat v novém učivu, ale začneme pozvolna.

Nejdříve Vás musím pochválit za včerejší práci - myslím, že každý ji zvládl na 1.

A nyní k dnešní práci.

My už víme co je podmět, podmět nevyjádřený, podmět několikanásobný a také víme co je přísudek slovesný.

Nyní se zaměříme na přísudek jmenný se sponou.

V učebnici na straně 179 máme malého pomocníka - PAMATUJTE SI ! Takže dnes přijde na řadu školní sešit , do kterého si našeho pomocníka přepíšete - nezapomeňte na datum a vynechání řádku. (Číslo hodiny psát nemusíte, protože se nám to nyní malinko zkomplikovalo).

Poté se ústně podíváte na cv. 2 - na stejné stránce. Pečlivě si přečtěte zadání.

Dnes mi úkol zasílat nemusíte, protože si je zkontroluji zítra současně se zadaným cvičením.

VL - zde pokračujte v práci, kterou stále nemáte hotovou a pokuste se ji dodělat do čtvrtka.

Jinak přeji krásný slunečný den.

Vaše tř. uč. A. Schirlová:-)


Milí páťáčci:-)

tak nám opět začal nový týden. Doufám, že jste si přes víkend odpočinuli a načerpali sílu.

V pátek mi někteří nezaslali domácí práci. A protože jsem zjistila, že jste většina z Vás vůbec nepochopili, co máte dělat, tak si to pro velký úspěch zopakujeme.

Takže ještě jednou upřesním zadání.

Na internetu si vyberete tentokrát 3 cvičení online - 1. VS, 2. Přídavná jména a 3. Shoda podmětu s přísudkem. Cvičení nemusí být dlouhá.

Odešlete mi odkazy webových stránek a vypsaná slova, ve kterých jste udělali chybu. Nebude chybět samozřejmě oprava pravopisu s odůvodněním. Myslím, že již všichni víte co je Vaším úkolem.

Cvičení mi zasílejte během dneška.

Pak nás čeká chvilka literatury, chválím Vás za čtené knihy. V příloze Vám zasílám Čtenářský list, který vypracujte do příštího pondělí 30.3.2020.

Držím palce ať se tentokrát zadaří na první pokus.B-)

Pokud si nebudete vědět s něčím rady - dejte mi vědět a já Vám zavolám.

A hlavně se nad prací usmívejte - půjde Vám to hned lépe.B-)

Vaše tř.uč. A.Sch.


Zdravím všechny páťáky🥰,......a máme tu poslední den tohoto týdne a pro nás to znamená, že i dnes máme ještě před sebou malé povinnosti, týkající se školy a výuky. Jako každý pátek, kdy poslední hodinu hodnotíme celý týden, tak i já si nyní dovolím zhodnotit vaše výkony.Celkově Vás chválím za spolupráci. Někteří automaticky zasíláte vypracované zadání. Snažím se pokud možno ihned reagovat a individuálně opravovat. Máte tam chybičky, což vůbec nevadí. Chybami se člověk učí-tzn. chyba je naše kamarádka. Důležitá je vždy oprava.Pak jsou tací, že je malinko musím naťuknout a připomenout, že NEJSOU PRÁZDNINY.A poslední jsou ti, kteří hledají důvody....... místo toho, aby hledali způsoby......Naštěstí těch je minimum. Tak a nyní víte, kdo by si zasloužil 1 za aktivitu a tak se přesuneme k poslednímu zadání tohoto týdne. Dnes nebudete vypracovávat žádný pracovní list. Snažíme se v pátek chodit na PC, tak i dnes bude cvičení on-line.1/. Vyberte si jakékoliv cvičení /diktát/ a pokuste se ho vypracovat. Diktáty si udělejte minimálně dva. Na papír si potom napište odkaz web adresy, na které jste vypracovávali diktát a zároveň vypiš ta slova, ve kterých jste měli chybu a pravopis mi odůvodněte. Pokud umíte adresu zkopírovat a vložit-není problém.2/ Pamatujete na naše hodnotící smajlíky?🤓Druhý úkol je velmi náročný - vyhledejte si na internetu takového smajlíka, kterým se ohodnotíte za celý týden. Práci vypracujte do dnešního dopoledne a samozřejmě zašlete.To je vše. O víkendu si odpočiňte a načerpejte sílu. Běžte chvíli do přírody, hlavně chraňte sebe, ale i druhé. A budu se zase těšit na další komunikaci s Vámi.

Vaše tř. uč. A. Sch.😍

 Milé děti, milí rodiče,

Právě nám skončil první úsek našich úkolů z ČJ.

Musím Vás moc pochválit za to, jak se mnou perfektně komunikujete:-). Udělali jste mi radost.

Přiznám se, že jsem ze začátku měla malinko obavy, že to nepůjde, ale jste skvělí. Velká pochvala patří samozřejmě i rodičům, protože i oni mají zájem a komunikují.:-D

A protože stále nejsou prázdniny a my se potřebujeme zdokonalovat, znamená to, že budeme pokračovat v našich úkolech neboli domácí přípravě - jak chcete. Nebojte se ale, dnes dostanou DÚ i Vaši rodiče.B-)

A....... jdeme na to.....v příloze zasílám zadání k jednotlivým úkolům - pozor je tam vždy datum, kdy se má cvičení vypracovat. Nespěchejte, v klidu si hlavně přečtěte zadání, pokuste se cvičení vypracovat a poté zaslat. Nic nemusíte tisknout, můžete pracovat přímo do textu jinou barvou. Nebo si můžete text přepsat do sešitu. Jakou variantu si zvolíte nechám na Vás. Na posledním listě jsou hodnotící hvězdičky - pokuste se ohodnotit jak Vám práce šla. Pokud nebudeš stíhat ten den.........NIC SE NEDĚJE....jen mi napiš, že posíláš / třeba / druhý den ..

POZOR- průběžně budu zadávat hádanky - i během dne. Již včera jsem zadala první - ANO - je to mraveniště. Prvních deset bude dostávat bonusové smajlíčky - kdo jich nasbírá nejvíc - bude potom odměněn.:-)

Kdykoliv si nebudete vědět s něčím rady - klidně pište , volejte jako doposud - jsem stále na příjmuB-).

Práci zdar a s úsměvem - to jde přeci všechno líp:-)B-):-P

Tř. uč. Alena Schirlová

A nyní DÚ pro rodiče:

Vážení rodiče,

velmi si vážím zpětné vazby od Vás.

A právě k tomuto tématu směřuji i DÚ pro Vás. Pokud si najdete chvilku a mohli mi sdělit / pokud možno co nejdříve / jakékoli dotazy, postřehy, nápady, pozitiva či negativa co se týče domácí výuky - tzv. zpětnou vazbu od Vás. Budu velmi ráda. Poslouží nám to k tomu, abychom mohli zkvalitnit další průběh výuky. Vaše názory se mohou týkat všech předmětů - ČJ, M, atd....

Velmi děkuji za spolupráci

tř. uč. Alena Schirlová

A/ 18.3. 2020ČESKÝ JAZYK Můžete vypracovat na PC

Označte číslo, pod kterým se skrývá věta s chybnou interpunkcí / tečka, čárka, háček/ nebo s pravopisnou chybou.

  1. Řekl že dnes nedorazí, jelikož je mu zle.
  1. Řekl: " Nepřijdu, je mi zle!"
  1. "Okamžitě to ukliď" řekla maminka.
  1. Zaúpěl bolestí a chytil se za srdce.
  1. Had výjimečně nesičel bolestí.
  1. Tamější drahokami jsou velice vzácné.

B/ Doplňte i/y/a POZOR NA SHODU PODMĚTU S PŘÍSUDKEM

Husy a housata běhal- po celém dvoře. Hříbě a tele pobíhal- volně ve výběhu.

Patricie, Jana, Petr i malá Emilka chystal- rodičům překvapení. Skupina turistů a průvodce se vydal- na túru. Zebry, žirafy i antilopy byl- umístěn- ve stejném výběhu. Létající talíře a další atrakce se pohyboval- noční oblohou.

C/ Utvořte věty s následujícími podměty:

  • děti
  • rodiče
  • oddíly

- děvčata

A/ 16.3 - 20. 3. 2020 ČESKÝ JAZYK - SLOH

  • Nezapomeňte, že tento týden si píšete deníček, a že jsem Vám k tomu zadávala nějaké úkoly.
  • Proto pilně pište

A/ 19. 3. 2020 ČESKÝ JAZYK - Můžete vypracovat na PC

Převeďte věty do množného čísla

Pěvkyně proslavila Strážnici.

Kniha o naší historii se mi líbila.

Těšil se na setkání s ním.

Poslíček mi přivezl pizzu až domů.

Sýkora přilétla do krmítka na balkóně.

B/ Napište krátkou básničku

ZADÁNÍ:

  • bude obsahovat jeden několikanásobný podmět v množném čísle.
  • Jeden podmět v rodě mužském neživotném v množném čísle
  • Jeden podmět v rodě středním v množném čísle.
  • Celá bude napsána v minulém čase
  • Vše ostatní je už na Vás.