Fyzika

23.06.2020

Přátelé,

tak letos již naposled:-). 

Jako připomenutí učiva si prohlédněte video na přiloženém odkazu. 

Přeji vám hezké prázdniny a nádhernou budoucnost. Mějte se fajn:-D.

J.R.
https://www.youtube.com/...bzY



Přátelé,

slíbený úkol místo skypu:-).Na odkazu si můžete prohlédnout, jak vypadá na noční obloze "vláček Elona Muska". 

Již jste zjišťovali, co to je. Teď zjistěte, co celému projektu vyčítají zejména astronomové a kolik má celý projekt ve finále obsahovat družic.
https://www.youtube.com/watch?v=pgysWWwESfU


Přátelé,

protože se vám po fyzice jistě stýská, budeme mít možnost se od následujícího týdne vídat alespoň prostřednictvím aplikace skype:-). Od vás bych potřeboval, abyste mi poslali na můj skype "pozdrav". Myslete na to, abych poznal od koho to přišlo (pokud máte v názvu jen číselný kód nebo přezdívku) abych věděl, do jaké třídy si vás mám zařadit;-).Mě najdete na skypu pod mým jménem (jen tak pro jistotu Jakub Rom) a telefonním číslem (opět pro jistotu 774 861 973).

Hodinu bychom měli mít následovně:

1. skupina v úterý 9:00

2. skupina v úterý 13:00(v rozvrhu jsou ty hodiny 8:55 a 12:45, ale my si to pěkně zaokrouhlíme)

Mějte se fajnJ.R.

Přátelé,týden je pryč a jsem tu opět s fyzikou:-o.

Na obloze je k vidění "vesmírný vlak" od Elona Muska


Zkopíroval jsem vám titulek jednoho z článků z minulého týdne. Vaším úkolem je zjistit a napsat mi do emailu o jakém projektu je řeč a zjistit o něm další informace.

Hodně zdaru 

J.R.


Přátelé,

mám pro vás krátké video o historii naší planety. V jeho průběhu se objevují titulky s popisem události, která se právě na obrazovce odehrává (anglické, ale to pro vás jistě nepředstavuje problém;-)).Na základě jeho shlédnutí odpovězte na následující otázky

1) Kdy vznikl Vesmír?

2) Kdy se začala formovat Mléčná dráha?

3) Kdy vznikla planeta Země?

4) Kdy vznikl Měsíc?

5) Kdy vzniká život na Zemi?

6) Kdy se dostává život z moře na souš?

Své odpovědi napište do sešitu:-o.
https://www.youtube.com/watch?v=gL5R6BSDhL0

Hodně zdaru J.R.

Přátelé,

ještě fyzika;-).Na odkaze máte krátké video. Na jeho základě odpovězte na následující otázky.1) O kolik je nakloněna zemská osa od svislice.2) Co z toho vyplývá pro nás (v naší zeměpisné šířce)3) Popiš situaci během 4 významných dní v roce (rovnodennosti a slunovraty)

Tak hodně zdaru

J.R.
https://www.youtube.com/watch?v=7XMio1OnH7s


Přátelé, tak ještě fyzika;-).Posílám vám odkaz na článek, který vyšel před časem na novinkách. Přečtěte si ho a potom snad konečně správně odpovíte na otázku, proč jsem zmiňoval V1 a V2 v souvislosti s učivem, které probíráme:-P.Mnoho zdaru

J.R.
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/otec-saturnu-v-wernher-von-braun-od-nacisticke-rakety-v-2-az-na-mesic-40290386


Přátelé,

jsem tu opět s fyzikou. Dnes vás nebudu příliš zatěžovat hromadou informací;-). Mám pro vás jedinou otázku.Co znamenají následující označení a co mají společného s minulým úkolem (vesmírný výzkum)?V-1 V-2

Tak vzhůru za informacemi

J.R.


Přátelé,specialitka na víkendB-).Na niže uvedeném odkaze najdete přehlednou prezentaci o poznávání vesmíru. Vaším úkolem je napsat do sešitu nadpis Poznávání vesmíru a pak místo zápisu přiřadit k následujícím datům události podle prezentace.říjen 1957listopad 195712.4.196116.6.1963 2.3.197824.12.196820.7.1969
P. S. Stačí, když to stihnete do příštího pátku

https://fyzika-marsovska.webnode.cz/_files/200000152-7d39c7e342/vesmirny_zavod.pdf


Přátelé,s koncem víkendu jsem zde.Nejprve jedna organizační změna. Protože mi vznikl na e-mailu neskutečný chaos, vytvořil jsem extra adresu pro vaší třídu. Počínaje dneškem mi tedy vše posílejte na adresu fyz9vejprty@seznam.cz.A teď k dnešní "práci". Na odkazu si můžete (musíte;-)) prohlédnout krátké video a na základě zde získaných informací odpovězte do čtvrtka na následující otázky.1) co znamená pojem frakční destilace?2) Na jaké dvě části frakční destilaci rozdělujeme a jak se jmenují výsledné produkty těchto částí?3) Díky čemu se jednotlivé složky při destilaci oddělují?

https://www.youtube.com/watch?v=NlTglhzaNyE




Přátelé,opět jsem tu s fyzikou.Zase pro vás mám krátké video ( teda ono je delší, ale vám stačí shlédnout prvních pět minut) a potom budete schopni odpovědět na následující otázky:

1) Kdy vzniklo Slunce?

2) Za jak dlouho doletí na Zemi světlo ze Slunce a za jak dlouho z Proximy Centauri?

3) V jaké formě se na Slunci vyskytují plyny? (nápověda - molekuly to nejsou)

https://www.youtube.com/watch?v=nQStS_7uLhI