Hádanky

10.06.2020

Vyučující: Mgr. Alena Schirlová

e-mail: aschirlova@seznam.cz


Jak se jmenuje rybníček, ve kterém bydlí Rákosníček?


Kdo nebo co je Generál Sherman?


Jak se nazývá čirý roztok obsažený v cévních svazcích rostlin.


Kde se nachází nejteplejší termální pramen v Čechách?


Jak se jmenují dva nejlepší kamarádi Harryho Pottera?


Kolik let na podzim uplyne od bitvy na Bílé hoře?


O které planetě můžeme říci, že je " chytač komet"?


Jakou hmotnost je schopen unést lidský vlas?


V jaké pohádce zaznělo....

Za hory, za doly,
mé zlaté parohy,
kde se pasou?


Jak byl dříve nazýván hrad Karlštejn?


Proč se Tomáš Garrique Masaryk jmenuje Garrique?


Co dokáže Bystrozraký, když sundá šátek?


Jaký byl první vládnoucí rod v počátcích Českého státu?


Které houbě se říká dubák?


Kde bydlí Bob a Bobek?


Je to bezpochyby Tvoje. Ale Tvoji přatelé to používají mnohem častěji než Ty. Co to je?


Doplň přísloví:Koně můžeš přivést k vodě, ale..........................


Má sto jehel, žádnou nit. Umí dupat, ne však šít. Co je to?


Nachází se na jihu Evropy. Uhodnete, o kterou zemi se jedná?

Nezobrazil se obrázek-nápověda-tvar bota


V jedné známé pohádce zve král inteligentní Zdeničku na zámek. Jaké úkoly ale musí Zdenička splnit.?


O jaké Zemi se říká, že je "Zemí vycházejícího slunce"?


Proč malé slůně při pití vody leží?


Jak se jmenuje les, ve kterém bydlí Rumcajs s Mankou a Cipískem?


Kde se nachází nejstarší jeskynní malba v ČR?


V následující větě najděte dívčí jméno:

ODNESTE REZAVÉ ŽELEZO DO SBĚRU.


  1. Jednou z našich národních přírodních památek je Pravčická brána. Nachází se v Národním parku České Švýcarsko. Je to vlastně oblouk vzniklý v pískovci. Brána vznikala milióny let erozivní činností, šířka mezi oblouky je 7-8 metrů a její výška je 16 metrů. Kde se park České Švýcarsko nachází?

    na jihu Čech                      na jižní Moravě                                                na severu Čech




Svátek slavím 16. 5.- říkali mi král železný a zlatý, byl jsem pátý český král, moravský markrabě, rakouský vévoda, štýrský vévoda, korutanský vévoda a kraňský markrabě z rodu Přemyslovců.

KDO JSEM?


Kdo to byl Sarka Farka?


Jakým směrem rostou po dozrání šišky smrku?


Ve kterém měsíci si staví Kukačka hnízdo?


Čím se živí koala?


Tuhle památnou větu, kterou vyřkl rozčilený král, si určitě vybavujete. Odkud je?

" Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil!"


Jak jmenuje nejdelší rovnoběžka, pomyslná čára spojující body s nulovou zeměpisnou šířkou?


Kdo propůjčil hlas Rákosníčkovi?


Nedaleko Vejprt se nachází zřícenina hradu-v jehož názvu se skrývají tato písmena.

S H J

Hodný rybář žije se zlou ženou, která chce vládnout celému světu. Kdo staříkovi pomůže splnit tři přání?


Může být každý člověk v ČR gravidní?


Jak se jmenuje samice od kraba?


Jak se jmenuje samec od včely?


Co to je dikobraz?


Kolikrát vyhrál trojský kůň Velkou pardubickou?


Jaké bylo jméno prvního živého tvora ve vesmíru?


Byl jeden princ a rád by se oženil. Má však potíže najít vhodnou manželku.Jedné bouřlivé noci hledá na zámku přístřešek dívka. Princovi se zalíbí. Avšak královna si chce dívku prověřit. Učiní tak něco, co ji přesvědčí o původu dívky. Dívka se ráno probouzí s tím, že měla bezesnou noc a že je celá rozlámaná a bolavá. Princ se však raduje, protože zjistil, že dívka je????????


Který druh literatury se označuje jako Sci-fi?


Jak se jmenoval první prezident České republiky?


Jak se římskými číslicemi zapisuje číslo 100?


Který strom je symbolem slovanství?


Kolik padesátníků dostanete za dvacetikorunu?


Jaký kontinent je nejlidnatější?


Ve známé písničce " Okolo Hradce" rostou v zahrádce tři růže. Jaké?


Kde byste hledali nejmenší kost v lidském těle? 


Jaký bude vždy výsledek, vynásobíme-li dvě lichá čísla?


Kdo poprvé použil slovo " robot"?


Která poživatina byla ve známé pohádce nad zlato?


Se kterým státem nesousedí ČR?Slovensko - Maďarsko - Německo - Polsko


Jaké krvácení je nejnebezpečnější?


Jaké dva měsíce jdoucí po sobě mají stejný počet dní?


Ve kterém pohoří najdete nejvyšší českou horu?


Truhláři mě nejlíp znají, pěkné dřevo ze mne mají. / co to je /?


Žil jsem v tlupách, jeskyních, později jsem si stavěl jednoduchá obydlí např. ze zvířecích kůží. Využíval jsem oheň. Byl jsem také lovec a dokázal jsem vyrobit spoustu nástrojů.

KDO JSEM??


Co to je Popocatépetl a kde?


Proč se dnešku říká "Zelený čtvrtek?"(Stručně)3-4 slova


Kolik let trvala první světová válka?



Jak se jmenovala hora, na kterou vystoupil praotec Čech?

" Proč máš tak velké oči" ?V jaké pohádce zazněla tato věta?


Jaký je základní materiál pro výrobu igelitových tašek? 


Která stavba je také nazývána Zlatá kaplička?


Který spisovatel napsal Dášeňku?



Které zemi se přezdívá země tisíce jezer?


Jakou zkratku má organizace, zabývající se ochranou památek?

Co bylo objeveno v Dolních Věstonicích?

Jak se jmenovala kamarádka a spolužačka Macha?

Kolik zubů má dětský mléčný chrup?

Jaký orgán provádí výměnu kyslíku a oxidu uhličitého?

Jak se nazývá údolí ledovcového původu zatopené mořem?

V letech 1740-1780 jsem vládla jako arcivévodkyně rakouská a královna uherská a česká. Moje panování bylo založeno Pragmatickou sankcí císaře Karla VI. V roce 1736 jsem provdala za Františka Štěpána Lotrinského.Moje reformy nebyly vždy přijímány s nadšením.

KDO JSEM?

Ve známém večerníčku má Škubánek kamarádku. Jak se jmenuje?

Za jak dlouho oběhne Měsíc okolo Země?

Jaká barva se nachází na vnějším okraji duhy?


Na kolik časových pásem byla rozdělena Země?


Honzík jde na sever, zastaví se a otočí se o 360 stupňů. Jakým směrem bude pokračovat?

Kolik měsíců má přestupný rok?

V jakém městě -obci žil Maxipes Fík s Ájou?

Kdo byla Barbora Panklová? Čím se proslavila?


Zdravím všechny.

Zasílám slíbenou hádanku - pro bystré hlavičky. Tak se ukažte:-), čekám na první odpovědi.

A.Sch.

HÁDANKA PRO DNEŠEK

Byl jsem jedenáctý český král - vládnoucí jako Karel I. Římsko-německý král, císař římský. Byl jsem také italský (lombardský) král, burgundský (arelatský) král, moravský markrabě a lucemburský hrabě. / Ve 14. století. / Pocházel jsem po otci z dynastie Lucemburků, a po matce z rodu Přemyslovců. Byl jsem syn dědičky PřemyslovcůElišky a českého krále Jana Lucemburského. Zvítězil jsem v anketě Největší Čech.

KDO JSEM?



Zdravím všechny.

Vím, že máme PRV až ve čtvrtek, a že momentálnē probíráme lidské tēlo. Ale musím se vrátit na chvíli zpēt k prírodē a .........zadávám hádanku.
A jsem moc zvēdavá, kdo na to prijde.V príloze jsou dva obrázky. Uhodnete co to je?Jen poradím, již jsou aktivní.A.Sch.