Matematika

24.06.2020

Dobrý den děti.

Přes prázdniny se budete setkávat s matematikou stále v běžném životě. 

Měli bychom zvládat sčítat a odčítat, násobit a dělit do 100.

Přes prázdniny si odpočiňte a načerpejte nových sil. Uvidíme se 30.6. v úterý.

Přeji hezké a klidné prázdniny.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Řešili jste zajímavou úlohu Na výletě. Kdo jste nestihli, doděláte si tento týden. Využívejte svých znalostí a zkušeností. Na straně 66 a 67 si můžete odpovídat na otázky. Projděte si 1. a 2. díl.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes si uděláme úkol na výletě. Je to na straně 64 a 65. Skládá se ze zelené 1, žluté 2 a modré 3. Dvojstránku si pořádně prohlédneme, pozorně přečteme jednotlivé údaje a postupně řešíme. Do bílých rámečků píšeme jména dětí, do žlutých čtverečků číslo chatky. Využíváme znalostí, které máme. Je to zajímavá úloha, přemýšlejte a pěkně pracujte. 

Máte to do konce týdne. 

Přeji úspěšnou práci.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Doděláme si stranu 63. V hnědé 8 vyřešíme součtové trojúhelníky.Ve fialové 9 zjistíme, jaké zvířátko se skrývá pod maskou.V zelené 10 dokreslíme další číslice.

Přeji pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti

.Na straně 62 si vyřešíme zvířátka dědy Lesoně v červené 4.Na straně 63 vypočítáme oranžovou 7.

Kdo bude chtít, vyřeší si růžovou 6.Dodělejte si, co jste nestihli. Mějte se pěkně. 

Přeji krásný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme v řešení dalších úloh.Na straně 62 vyřešíme pavučinu v zelené 1.Vyřešíme žlutou 2. V c/ vám pomůže namalovaný kalendář.V modré 3 vyřešíme součtové trojúhelníky s podmínkou.Pěkně pracujte a mějte se hezky.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Budeme pokračovat v dalších úkolech.

Na straně 61 vyřešíme modrou 3.Dále vyřešíme šedou 5. 

V růžové 6 vyřešíme výstaviště.Kdo bude chtít, vyřeší oranžovou 7.

Pěkně přemýšlejte. 

Přeji úspěšný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme na straně 59. Vypočítáme oranžovou 7.

V hnědé 8 uděláme parkety, růžovou 6 si udělá, kdo bude chtít. Něco podobného už jsme dělali na straně 49 a moc vám to nešlo.Dodělejte si, co jste nestihli a mějte se hezky. 

Přeji klidný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Na straně 58 v modré 3 hledáme barevné trojice.V červené 4 vyřešíme krokování. Můžeme použít pouze dvě šipky.V šedé 5 vyřešíme sousedy. Pozorně si přečíst podmínky.

Kdo bude chtít, vyřeší si žlutou 2. Různě to zkoušet.

Přeji pěkný den.Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pracujete pěkně a snažíte se. Když ti něco nejde, nevadí. Ale hlavně se snažit.Na straně 57 vyřešíme tabulku v červené 4.V oranžové 5 vyřešíme sčítací tabulku.V šedé 6 vyřešíme sousedy. 3 sousední čísla se musejí rovnat 6 a součet všech čísel v obdélníku musí být 12.V hnědé 8 uděláme parkety a kdo bude chtít, vyřeší si modrou 7.

Přeji klidný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.Dnes poznáme dělení. Značí se :Na straně 56 je zelená 1. Přečteme si, co říkají děti. Na dělení používáme stejnou tabulku jako pro násobení. Procvičíme si to ve žluté 3 a růžové 2.Dodělejte si, co jste nestihli. 

Přeji hezký a klidný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes si vyřešíme autobus na straně 55. Doplníme chybějící údaje a odpovíme na otázky. V oranžové 7 vyřešíme a/, kdo bude chtít b/.V hnědé 8 vyřešíme násobilkové čtverce, ve fialové 9 výstaviště.Kdo bude chtít udělá si 10 a s rodiči si může zahrát modrou 11.

Přeji krásný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Chválím vás za pěknou práci a snahu při řešení některých příkladů.

Dnes si na straně 54 vyřešíme součtové trojúhelníky. Jsou s podmínkou.Ve žluté 2 vyřešíme hada také s podmínkou. V modré 3 hledáme barevné trojice.Nakonec vypočítáme šedou 5.

Přeji úspěšnou práci a hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes si vyřešíme pavučiny na straně 53. V první pavučině je největší číslo 13, je to tam, kam vedou všechny šipky. Ve druhé je nejmenší číslo 7, to je tam, kam nevede žádná šipka.Vypočítáme oranžovou 7. Kdo bude chtít, udělá si hnědou 8 a fialovou 9.

Přeji krásný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes budeme násobit 10. Na straně 52 v zelené 1 doplníme tabulku. Někteří už to mají.

Vypočítáme žlutou 2, doplníme tabulku v modré 3 a vybarvíme podle návodu. V červené 4 vrátíme zpět neposedy.

Mějte se hezky.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pěkně se snažíte sami počítat. Když vám něco nejde, nevadí, přijdete na to třeba později.Na straně 51 vyřešíme fialovou 9 a zelenou 10. Pozor, je tam šedá podmínka. Tak si to zkoušet, postupně dosazovat různá čísla, až vám to vyjde.Můžete si zkusit modrou 11 a kdo má doma nějaké kostky, tak hnědou 8.

Přeji krásný den.

Michal Čuma

Dobrý den děti.

Dnes si uděláme na straně 50 zelenou 1. Najdeme všechna řešení, ale do učebnice doplníme vždy jenom jedno.Ve žluté 2 doplníme zvířátko, aby obě družstva byla stejně silná.V modré 3 vyřešíme krokování. Můžeme přidat pouze 2 nebo 3 šipky. Pozor na to.Vypočítáme červenou 4. Kdo bude chtít, udělá si šedou 5.

Přeji krásný víkend.


Dobrý den děti.

Dnes si vyřešíme autobus na straně 48.

V červené 4 vyřešíme sčítací tabulku. Potom sečteme vždy stejné barevné čtverečky a zapíšeme součet.Na straně 49 vyřešíme pavučiny a vypočítáme hnědou 8.Kdo bude chtít, vyřeší si 6 a 7.Pěkně přemýšlejte a počítejte. 

Mějte se hezky.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes uděláme stranu 47. V růžové 6 vyřešíme krokování. 

Můžeme přidat dvě nebo tři šipky. Připomínám, že všechny tři modré rámečky jsou jeden příklad.V oranžové 7 vyřešíme výstaviště.Vyřešíme hnědou 8 a fialovou 9.Kdo bude chtít, udělá si zelenou 10. 

Přeji krásný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Opět budeme poznávat další členy rodiny. 

Doplníme zelenou 1. Zjistíme, že Adam a Anna měli kromě Cyrila ještě dvě další děti. Postupně si číst zadání a doplňovat stranu 5 a 46. Komu to nepůjde, nevadí.Ve žluté 2 vyřešíme součtové trojúhelníky. V modré 3 zakroužkujeme správnou odpověď. Červenou 4 vypočítáme a v šedé 5 rozdělíme zvířátka do tří stejně silných družstev.

Pěkně pracujte, přeji vám krásný prodloužený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pokračujeme v řešení příkladů na straně 44. V modré 3 vrátíme neposedy zpět do hadů. 

Červenou 4 vypočítáme. V šedé 5 jsou parkety.Na straně 45 v oranžové 7 pokračujeme v řadě a v hnědé 8 si procvičíme násobení 9.

Ve fialové 9 vyřešíme násobilkové čtverce. Kdo bude chtít, udělá si zelenou 10.

Přeji úspěšnou práci.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Doděláme si stranu 42. V šedé 5 doplníme správná jména. Na straně 43 si uděláme hnědou 8. 

Kdo bude chtít, může si vyřešit oranžovou 7. Na straně 44 uděláme zelenou 1.

 Někteří už to mají. Nakonec vyřešíme žlutou 2.

Přeji hezký prodloužený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Je dobré, že se snažíte a pěkně počítáte.

Dnes budeme pracovat na straně 42.

V zelené 1 vyřešíme krokování. Můžeme použít 2 nebo 3 šipky. Připomínám, že všechny modré rámečky jsou jeden příklad.

Ve žluté 2 vyřešíme násobilkové čtverce.

V modré 3 doplníme chybějící čísla a barvy.

Červenou 4 vypočítáme.

Přeji úspěšnou práci a pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes budeme dělat stranu 41.

Vypočítáme růžovou 6.

V oranžové 7 vyřešíme pavučiny. V první pavučině je nejmenší číslo 5. Nejdříve musíme zjistit, ve kterém poli se nejmenší číslo 5 nachází. Je to pole, k němuž nesměřuje žádná šipka.

V hnědé 8 sestavíme další slova.

V zelené 10 vám pomůže kromě strany 5 hlavně strana 10.Pěkně počítejte a mějte se hezky. 

Přeji krásný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Budeme pokračovat v příkladech o obvodu a obsahu. 

Jedná se o příklad 2. a 3. na straně 40. Uvědomit si, co je obvod a co je obsah. 

Ve žluté 2 doplníme tabulku. Za jednotku považujeme bílý čtverec. 

To je důležité.Zajímavá je červená 4. Pozorně přečteme, nakreslíme, vyznačíme si, co určitě víme a dále podle textu různě zkoušíme.

Nakonec vypočítáme šedou 5.

Přeji úspěšný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Snažte se pracovat samostatně a udělat jenom to, co sami zvládnete.Na straně 39 vypočítáme růžovou 6. Doplníme jakákoliv čísla, ale musí to být správně.V oranžové 7 hledáme barevné trojice. Pokaždé napsat jinou.Hnědou 8 pozorně přečíst, nakreslit si to a určitě na to přijdete.Kdo bude chtít, může si zkusit fialovou 9.

Přeji úspěšný den.

Michal Čuma

Dobrý den děti.

Počítáte pěkně a snažíte se.Na straně 38 ve 2 vyřešíme násobilkové čtverce. Můžete vyřešit všechny, jinak jenom to, co zvládnete.V modré 3 určíme příjmení osob podle strany 5.V červené 4 doplníme správné znaky. Vypočítáme, výsledek napíšeme nad to a porovnáme.Na straně 39 doplníme tabulku v šedé 5.Mějte se krásně a přeji pohodový víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Snažíte se sami řešit příklady a to je dobře. Jste šikovní.Dnes pokračujeme na straně 37. V 7 doplníme sčítací tabulku. Kdo bude chtít, vyřeší si i ty další. Do bílých okýnek /horní řádek a levý sloupeček/ si vymyslí svoje čísla.V hnědé 8 hledáme barevné trojice.V 9 vyřešíme a/. Kdo bude chtít, přemýšlí nad b/.Kdo zvládne, udělá zelenou 10.Pěkně počítejte a mějte se dobře.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes si na straně 36 vyřešíme červenou 4. Levou stranu si vypočítáme, výsledek napíšeme nad to a pokud je tam chyba, na řádek napíšeme správně.Pokusíme se vyřešit šedou 5. Znázorníme si a různě zkoušíme.Na straně 37 vyřešíme 6 součtové trojúhelníky. Pozor, je tam podmínka. Když rozložíme 7, tak ta stejná čísla musíme napsat do žlutých čtverečků do součtového trojúhelníka a musí to sedět.Pěkně přemýšlejte a snažte se. Jste šikovní. Přeji krásné a klidné velikonoční svátky.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Pracujete pěkně a snažíte se. To je dobře.Na straně 36 vyřešíme zelenou 1. Pěkně si to znázornit. Někteří možná přijdou na více řešení.Ve žluté 2 vyřešíme pavučiny. V první pavučině přikreslíme žlutou šipku.V modré 3 přikreslíme zvířátko ke slabšímu družstvu, aby byla obě družstva stejně silná.Pěkně pracujte a mějte se dobře.

Michal Čuma


Dobrý den děti.Moc vás chválím, jste šikovní.V M na straně 34 v zelené 1 vyřešíme krokování. Modré rámečky jsou jedna úloha, zelené druhá úloha a musíme splnit podmínku. Ve žluté 2 vymodelujeme pomocí dřívek obvod všech obrazců a zapíšeme do tabulky. Obvod už jsme dělali na straně 31/8. Obvod je kolem dokola, obsah je celá plocha. Počítáme čtverečky uvnitř. Žlutý obrazec si uděláme společně, ostatní už sami. Obvod je12, obsah je 9.Kdo bude chtít, zkusí si modrou 3.Na straně 35 v šedé 5 vyřešíme autobus.V oranžové 7 rozdělíme na tři čísla, dvě z nich musí následovat hned po sobě.Fialovou 8 si udělá, kdo bude chtít.Přeji pohodový víkend. Mějte se dobře.Michal Čuma


Dobrý den děti. Jde vám to většinou dobře. Pokud vám něco nejde, nevadí, třeba na to přijdete později.

V M na straně 32 doplníme modrou 3. Každý udělá, co zvládne. Červená 4 je jednoduchá, měli bychom zvládnout všichni. Pozor na znaménka. Také šedá 5 je snadná. Na straně 33 v růžové 6 vyřešíme pavučiny. Postupně doplňujeme, vycházíme z toho, co známe. Ve fialové 9 vrátíme neposedy zpět a kdo bude chtít, vyřeší si hnědou 8.

Přeji úspěšný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Chválím vás, jak pěkně pracujete a snažíte se.

V M na straně 31 si vyřešíme 7. Přečteme si a postupně budeme škrtat jména, až nám zůstane poslední.

V hnědé 8 vymodelujeme pomocí dřívek obvod obrazců. Obvod je to, co je kolem dokola. Počet dřívek, které jsem použil, zapíšu k barevným obrazcům.

Vypočítáme fialovou 9. Kdo bude chtít, udělá si 10 a 11.

Na straně 32 si uděláme oranžovou 2. Všechny příklady s geodeskou budeme vynechávat. Uděláme si je, až budeme zase všichni ve škole.

Pěkně pracujte a snažte se. Přeji pěkný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes se v M na straně 30 v zelené 3 seznámíme s novým zvířátkem. Je to beran a je stejně silný jako koza a myš dohromady. Určitě přijdete na to, jakou má hodnotu. Pěkně to rodičům vysvětlíte. V modré 4 vždy vypočítáme, napíšeme výsledek nad příklad a potom obě čísla porovnáme. Kde bude chyba, napíšeme správně vedle na řádek. V zelené 5 krokujeme. Můžeme použít pouze 3 šipky. Oranžovou 2 si udělá, kdo bude chtít. V růžové 6 na straně 31 se vrátíme k rodokmenu na stranu 5.

Přeji krásný a ničím nerušený víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti. 

Matematika vám jde dobře a vždy udělat jen to, co zvládnete.V M si uděláme zelenou 10. Rozdělíme na tři čísla, z nichž dvě následují po sobě. Nemusí to být jenom v těch prázdných čtverečcích. V modré 11 vyřešíme zvířátka. Uvědomíme si, kolik nohou má husa a kolik koza. Znázorníme si a určitě na to přijdete. Hru 12 si udělá, kdo bude chtít. Na straně 30 je zajímavá modrá 1. Budeme doplňovat tabulku. V prvním řádku je počet písmen ve slově. Do druhého řádku zapíšeme, kolik jsme našli slov. Pracujeme pomalu, ať na některé slovo nezapomeneme, 

Ať se daří.


Dobrý den děti. Opět se po neděli shledáváme. Jste moc šikovní a jsem rád, že vám to tak jde.

V M na straně 28 vyřešíme růžovou 6. Pozorně si přečteme, třeba několikrát, abychom věděli, co máme dělat. V oranžové 7 vyřešíme pavučiny. Každý samostatně dělá, co zvládne. Hnědá 8 je nový autobus, kde muže značíme modrým čtverečkem a ženy červeným trojúhelníčkem. Postupně budeme doplňovat. A nakonec si uděláme fialovou 9, kde budeme doplňovat násobky 8. Někteří už to mají.

Tento týden budu ve škole do 9 hodin. Přeji všem pěkný den a ozvu se ve středu.


Dobrý den děti.

V M si otevřeme na straně 28. Vyřešíme zelenou 1. Můžeme použít pouze 2 šipky. Nezapomínat, co nám píší v zadání. Oranžovou 2 jenom vypočítáme. Modrou 3 pozorně přečteme a doplníme tabulku. Červená 4 je výstaviště. U druhého výstaviště možná někteří přijdou na více řešení.

Vážení rodiče. Napište mi, jestli máte nějaké připomínky. Děkuji a přeji pevné nervy. Musíme to nějak společně vydržet.

V M dnes budeme rýsovat. Připravíte si pravítko a ostře ořezanou tužku. Na papír položíte pravítko a zlehka tužkou uděláte rovnou čáru. Pak si to zkusíte na str. 26 červená 4. Na str. 27 v šedé 5 vyřešit součtové trojúhelníky.