Matematika

22.06.2020

Milí šesťáci,

další hodinu matematiky budeme mít podle rozvrhu až ve čtvrtek. Úterní hodinu jsme si nahradili dnes a středeční hodinu si nahradíme v pátek.
Mějte se hezky
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

máme za sebou první dvě hodiny kapitoly dělení. Myslím, že se postupně dostáváte v této kapitole do správného tempa a příští týden budeme schopni kapitolu uzavřít. Na příští hodinu si připravte z učebnice cvičení 2 na straně 58. 

Mějte se hezky a těším se na další společnou online hodinu.

--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

při dnešní hodině jsme řešili Vaše připravené příklady na procvičení pavučin. Zvládli jsme dořešit případné nesrovnalosti a vysvětlili jsme si postupy řešení všech příkladů. Na středeční online hodinu si prosím připravte cvičení z pracovního sešitu na straně 46/5b, 5c, případně na straně 46 /6a. Další částí přípravy je připomenutí pravidel kapitoly dělení na straně 21 v učebnici. Na tuto kapitolu budeme navazovat v následujících hodinách.
Mějte se hezky a přeji hezký den.
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

máme opět konec týdne a s ním se nám přiblížil i závěr kapitoly pavučiny. Jsem rád, že jsme zvládli bez větších obtíží pochopení a procvičení všech řešených příkladů.Na příští online hodinu si prosím připravte cvičení z pracovního sešitu na straně 45/2c, 46/3a, 4a, 5a.
Mějte se hezky a těším se na pondělní hodinu.
Hezký den.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

na dnešní online hodině jsme procvičovali cvičení na pavučiny. Jako přípravu na pondělní hodinu si propočítejte příklady v pracovním sešitě na straně 45/2c, 46/3a, 46/4a, 46/5a.
Mějte se hezky a přsji Vám hezký víkend.
--
Tomáš Kluc

Milá šestko,

dnes jsme na online hodině počítali příklady na pavučiny. Na další hodinu si připravte v učebnici na straně 55 cvičení 4c,d a cvičení 3 a,b.
Mějte se hezky
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

dnes jsme začali novou kapitolu. Jsem rád, že jsme všichni zvládli základní pravidla tohoto prostředí. Na zítřejší hodinu prosím dopočítejte příklady na straně 54 cvičení 1. a připravte si postup řešení první pavučiny ve cvičení 2 na straně 54.Mějte se hezky a těším se.

--
Tomáš Kluc


Milí šest'áci,

máme za sebou další týden domácího vzdělávání. Procvičovali jsme práci se stovkovou tabulkou. Mám radost, že se nám práce dařila a zvládali jste vše bez větších obtíží. Při poslední hodině jsme počítali cvičení na straně 50/4 a následně jsme začali procvičovat příklady v pracovním sešitě na straně 41. Příprava na pondělí vychází z řešení těchto cvičení a vaším úkolem je dopočítat jednotlivé příklady ze strany 41 cvičení 41/1, 41/2, 41/1a. Připravil jsem Vám také procvičování v programu matika.in, kde najdete připravený domácí úkol, který budeme rovněž kontrolovat při pondělní hodině.
Mějte se moc hezky a těším se na další společnou hodinu.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

dnes jsme pokračovali v řešení úloh se stovkovou tabulkou. Zároveň jsme si předali přihlašovací údaje s heslem do aplikace  https://www.matika.in/cs/ , kam jsme Vás zaregistrovali. 

Vám, kteří jste nemohli být na dnešní hodině, pošlu individuálně přihlašovací údaje. Vaším úkolem bude přihlásit se do aplikace a splnit zadané úkoly, které najdete pod záložkou "Moje domácí úkoly". Na Vaše přání jsem přidal ještě jeden úkol na procvičení. 

Ve středu nebude mimořádně probíhat online hodina tak, jak jsme zvyklí. Místo této hodiny budete mít zadaný úkol v aplikaci matika.in. Budou to příklady na orientaci ve stovkové tabulce. Druhým úkolem na čvrtek je zadání z učebnice strana 51 cvičení 4. Klasický postup tak, jak jsme si ho vyzkoušeli v předchozích úlohách. 

Ve čtvrtek zkontrolujeme výsledky z obou cvičení.Budete-li mít jakékoli dotazy volejte, pište, abychom mohli společně vyřešit.Moc se na vás ve čvrtek těším.

Mějte se hezky.

--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

máme za sebou další týden, ve kterém jsme dokončili práci v kapitole sousedé a začali jsme stovkovou tabulku. Myslím, že nám práce šla moc dobře a všichni jste všechno zvládli bez větších obtíží. Domluvili jsme se, že si na pondělí připravíte zbývající příklady ze cvičení 3 na úvodní straně kapitoly stovková tabulka. Když nám vše v pondělí půjde podle předpokladu, předám Vám také Vaši registraci a heslo do programu, ve kterém si budete procvičovat příklady se stovkovou tabulkou.
Moc se těším.


Mějte se hezky.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

dnes jsme úspěšně dokončili počítání periodických řad "sousedů". Jsem rád, že jste všechno zvládli úplně skvěle. Dnes jsme začali práci se stovkovou tabulkou. Základní pravidla jsme si dneska vysvětlili a všichni jste bez problémů také zvládli. Vaše příprava na zítřejší hodinu je dokončení cvičení v učebnici na straně 50/1.
Těším se na zítřejší hodinu, mějte se hezky.
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

při dnešní online hodině jsem Vám slíbil zaslat přehled zadaných cvičení jako přípravy na následující hodinu, jedná se o cvičení v pracovním sešitě 4a,b) na straně 37. 

Jsem moc rád, že Vám aktuálně probíraná cvičení jdou moc hezky. Věřím, že nám půjde stále stejně hezky dál.Posílám také ještě jednou rozpis hodin matematiky, které budeme mít společně do konce školního roku. O případných změnách Vás budu průběžně informovat.

Rozpis hodin.

Pondělí :

9.00 - 9.40 1. skupina

9.40 - 10.20 2. skupina

10.25 - 11.05 3.skupina

11.05 - 12.45 4.skupina

Středa:

9.30 - 10.10 1.skupina

10.10 - 10.50 2.skupina

10.50 - 11.30 3.skupina

11.30 - 12.10 4.skupina

Čtvrtek:

8.30 - 9.10 1.skupina

9.10 - 9.50 2.skupina

9.55 - 10.35 3.skupina

10.35 - 11.15 4.skupinaMějte se hezky a ve středu se těším.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

jsem rád, že Vám dnešní počítání šlo naprosto úžasně a všechny naplánované úkoly jsme společně zvládli. Na úterý si prosím připravte řešení cvičení 3 b,c na straně 47. Budete-li mít při přípravě cvičení nějaký problém, dejte vědět. Společně vyřešíme. V úterý zkontrolujeme.
Mějte se hezky.
--
Tomáš Kluc


Milí šestáci,

dnes jsme při naší hodině prošli a zkontrolovali zadané cvičení 1 na straně 46 z učebnice a začali jsme řešení cvičení 2 na straně 47. Připomínám, že Vaším úkolem je dořešit zbylé příklady tohoto cvičení(47/2) tak, abychom mohli zítra zkontrolovat při další společné hodině.
Mějte se hezky.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

posílám Vám rozpis hodin na příší týden:

Středa: 9.30 - 10.10 1.skupina

10.10 - 10.50 2.skupina 

10.50 - 11.30 3.skupina

11.30 - 12.10  4.skupina


Budeme kontrolovat dopočítání zadaných příkladů na straně 46/1, procvičování dalších cvičení.

Čtvrtek:
8.30 - 9.10 1.skupina

9.10 - 9.50 2.skupina

9.55 - 10.35 3.skupina

10.35 - 11.15 4.skupina

Procvičování cvičení kapitola sousedé.

Pondělí 20.4:
9.00 - 9.40 1. skupina 

9.40 - 10.20 2. skupina

10.25 - 11.05 3.skupina

11.05 - 12.45 4.skupina

Předpokládám, že tento rozpis hodin by měl probíhat až do doby, než se konečně setkáme ve škole.
Mám radost, že se nám postupně podařilo technicky vyladit naše online hodiny. Prosím Ty, kteří jste začali používat více jmen na Skypu, napište mi, které jméno je momentálně aktuální, abych přidal do naší skupiny a ve středu jsme se bez problémů spojili.Chci Vám ještě jednou popřát krásné Velikonoce, užijte si je. Jste skvělí, jak se Vám daří všechno s rodiči zvládat. Mějte se hezky, pozdravujte doma a hezké odpoledne.--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

jsem rád, že nám včerejší hodiny běžely bez větších problémů. Doufám, že ještě vyladíme drobnosti se čtvrtou skupinou a zítra poběží vše úplně hladce. Zítřejší rozpis hodin:

1.skupina 10.20 - 11.00

2.skupina 11.00 - 11.40

3.skupina 11.40 - 12.20

4.skupina 12.20 - 13.00

Zároveň Vám posílám pozvánku prostřednictvím Skypu.
Moc se těším a mějte se hezky. --
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,na základě průběhu naší čtvrteční online hodiny prostřednictvím videokonference jsem připravil změnu rozdělení do skupin. Rozdělil jsem naši třídu nově do čtyř skupin:

1.skupina: Daniela, Zuzka, Zdíša, Jakub, Kateřina, Eliška K., Vašek

2.skupina: Eliška M., Bára, Míra, Petr P., Anička, Ester, Karolína, 

 3.skupina: Natálka S., Damian, Natálka Š, Klárka, Pepa, Petr M., Pavel R.

4.skupina: Anežka, Pavel V., Ondra, Hanka,Tereza Krátká, Tereza Křečková, Naše hodiny v pondělí proběhnou v těchto časech:

1.skupina cca od 9.00 do 9.40

2.skupina cca od 9.40 do 10.20

3.skupina cca od 10.25 do 11.05

4.skupina cca od 11.05 do 11.45

Pošlu Vám pozvání a následně celou skupinu vytočím(prozvoním) ve stanovený čas. Prosím o přijmutí hovoru. Prosím nepřipojujte se dříve a počkejte na prozvonění. Na hodinu si připravte řešení z pracovního sešitu dle včerejšího zadání. Zítra společně probereme a vyřešíme. Jako pomůcky mějte připravený papír na Vaše řešení (může být např. školní sešit), tužku.Když by nám technika neumožnila hodiny po 4 skupinách, vytvořím skupiny po čtyřech účastnících a budou probíhat cca 20 minutové konzultace tak, abychom si zkontrolovali a vysvětlili postupy řešení. Moc se na Vás všechny těším.Mějte se hezky. --
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

dnes jsme se snažili zvládnout naši společnou první online hodinu matematiky. Úplně nám nefungovala technika. Jediná druhá skupina byla bez problémů. Opatření k tomu, abychom mohli zvládnout vše lépe je, že Vás rozdělím do menších skupin a zkusíme v pondělí ještě jednou. Rozdělení a rozvrh Vám pošlu v následujícím e-mailu. Jedno opatření, které můžete sami zkusit Vy doma je, že budete co neblíže k Vašemu wifi routeru. Stejný model máme s devátou třídou a funguje vše bez problémů s oběma skupinami. Zkusíme v pondělí a následně uvidíme, bude-li možné zachovat tento způsob online hodin. Ještě prosím Ty z Vás, kdo jste se nepřipojili k naší hodině, dejte mi vědět v čem byl problém. Děkuji. Tak a teď k matematice. Na pondělí si připravte z pracovního sešitu na straně 34 cvičení 2 d-h a na straně 35, 36 cvičení 8. Cvičení 2 a-c jsme řešili se všemi skupinami a myslím, že je všem jasné jak postupovat. U cvičení 8 si při určení určené modré části vždy představte, kolik takových modrých částí by vzniklo, když rozdělíme tímto způsobem celý obdélník. Např. obr č. 2. Kolik malých modrých obdélníků by vzniklo v šedé části, v modré části a v původní bílé části celkově? V šedé tři, v modré tři, v bílé tři celkově 9. Vyznačený modrý obdélník je jednou částí z 9 tzn. jednou devítinou. Zkuste vyřešit další obrázky. Řešení obou cvičení si připravte na pondělní hodinu.Mějte se hezky a těším se na Vaše řešení.
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,dnes jsem připravil naši první online hodinu prostřednictvím videokonference, která proběhne zítra tj.2.4.. Rozdělil jsem naši třídu na tři skupiny:

1.skupina: Daniela, Zuzka, Zdíša, Jakub, Kateřina, Eliška K., Vašek, Tereza Krátká, Tereza Křečková

2.skupina: Petr M., Eliška M., Bára, Míra, Petr P., Pavel, Anička, Ester, Karolína 

 3.skupina: Natálka S., Damian, Natálka Š, Klárka, Pepa, Anežka, Pavel, Ondra, HankaNaše hodiny zítra proběhnou v těchto časech:

1.skupina cca od 10.30 do 11.10

2.skupina cca od 11.10 do 11.50

3.skupina cca od 11.50 do 12.30

Pošlu Vám pozvání a následně celou skupinu vytočím(prozvoním) ve stanovený čas. Prosím o přijmutí hovoru.
Komu by nevyhovoval dopolední čas, dejte mi vědět. Připravuji ještě odpolední hodinu. Čas upřesním podle požadavků dětí, rodičů.Zítřejší hodina bude pro Vás hlavně zkušební. Na hodinu si připravte řešení z pracovního sešitu, které mi dnes posíláte na straně 34 cvičení 1, společně si zkontrolujeme a rozmyslete si na straně 34 cvičení 2 a,b,c a na straně 35 cvičení 4. Zítra společně probereme a vyřešíme. Jako pomůcky mějte připravený papír na Vaše řešení (může být např. školní sešit), tužku. Moc se na Vás všechny těším.Mějte se moc hezky --
Tomáš Kluc


Zdravím Vás milí šesťáci,:-)

v příloze Vám posílám správné řešení dnešního úkolu. Většina z Vás zvládla bez velkých obtíží. Kdo jste měli nějakou chybu, zkuste přijít na to, kde jste ve Vašem řešení nepostupovali správně. Budete-li mít někdo velký problém s postupem řešení, napište, zavolejte a vše společně dořešíme.Co nás čeká zítra. Jedná se o slovní úlohu v pracovním sešitě na straně 34 cvičení 1. Mohu-li Vám poradit, zkuste využít nákresu pro lepší představu. Určitě si dobře čtěte jednotlivá zadání. Vaše správné řešení prosím pošlete do zítřejšího odpoledne.Na čtvrtek plánuji naší premiérovou online hodinu matematiky. Zítra Vám pošlu e-mail s rozdělením do skupin a s časem hodiny. Začátek první skupiny plánuji na 9.00 hod.. Kdo z Vás bude mít problém s dopoledními hodinami, napište, abychom naplánovali odpolední hodinu matematiky. Chci ještě jednou poprosit Ty z Vás, kteří jste mi neposlali Vaše jméno na Skypu, aby tak učinili do zítřejšího dopoledne.Moc se těším na Vaše řešení a na čtvrteční společnou hodinu.:-D
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,:-)chtěl bych Vám a Vašim rodičům poděkovat za to, jak se snažíte zvládnout matematiku v rámci domácího vzdělávání. V tomto týdnu bychom rádi zvládli přechod na online hodiny matematiky. Děkuji Vám, kteří jste mi již zaslali Vaše jméno v rámci aplikace Skype. Chci poprosit ještě Ty, kteří mi neposlali, aby tak učinili během pondělí. Kdo z Vás by měl se zajištěním Skypu problém, ozvěte se, pokusíme se společně vyřešit. Předem moc děkuji.:-)No a teď k matematice. Jak již víte, bude zadání práce z matematiky probíhat od tohoto týdne v pondělí, ve středu a ve čtvrtek. Stejně tak i naše následně plánované online hodiny matematiky. Na pondělí jsem si pro Vás připravil dva příklady na procvičení práce se zlomky. První je z učebnice na straně 45 cvičení 4. Budete řešit, jakou částí je jedna ze čtyř barevných částí (výsečí) kruhu. Malá nápověda. Žlutá část by se nám vešla do kruhu kolikrát, když víme, že je jednou polovinou celého kruhu?Zároveň víme, že kruh má 360 stupňů. Žlutá část(jedna polovina) má 180 stupňů. Kolikrát se nám vejde 180 stupňů do 360 stupňů. Jakou částí je tedy 180 stupňů z celého kruhu z 360 stupňů.Zkuste stejný postup u ostatních částí, které máte určit. Hodně vám pomůže nákres kruhu.Druhým úkolem je cvičení 5 na straně 45. Navazuje na předchozí cvičení. Také budeme pracovat s výsečemi kruhu (ciferníku hodin).Určování části(zlomku) jsme již natrénovali v předchozím cvičení. Při určování úhlu (počtu stupňů) v tabulce budete postupovat obráceným postupem např. jedna osmina - kolik osmin tvoří celý kruh - osm. Celý kruh má 360 stupňů - kolik stupňů bude obsahovat jedna osmina, když se nám do celého kruhu vejde osm osmin? Dnes můžete použít při řešení kalkulačku. Určitě vám ulehčí počítání. Budu se těšit na Vaše výpočty, které mi pošlete do středy odpoledne.Prosím nezapomeňte na Skype, budete-li mít jakýkoliv problém, určitě dejte vědět. Mějte se hezky.:-D
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,

v příloze zasílám správné řešení dnešního úkolu. Kdo jste měli v zaslaném hodnocení chyby, mrkněte a můžete si podle zaslaných výsledků opravit. Co říkáte na poslední sloupeček, má jen jedno řešení?;-) Nebudete-li nějakému řešení rozumět, dejte vědět a vysvětlíme si.
Mějte se hezky --
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

posílám Vám v příloze ještě jednou úlohu ze strany 44 cvičení 3 v jiné variantě. Kdo budete mít chuť, můžete zkusit místo zadané úlohy z učebnice (44/3). Jedno z řešení, dle Vašeho výběru stačí zaslat do pondělí. Kdo jste již řešení poslali, máte hotovo a novou variantu můžete využít jen pro zábavu.
Mějte se hezky
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,posílal jsem Vám individuální hodnocení Vašich dnešních řešení zlomků. Jsem rád, že se Vám většině podařilo vyřešit bez větších obtíží. Případné chyby jste již jistě opravili. Zkontrolujte si ještě dle zaslaných řešení v příloze a případně ještě opravte. Kdo by potřeboval dovysvětlit, určitě dejte vědět.Dalším zadáním, které Vám posílám je zadání z učebnice na straně 44 cvičení 3. Jako pomůcku pro Vaše řešení použijte obrázek tyče, do kterého si budete zakreslovat a následně zapisovat délku zelené a modré části ve vztahu k celkové délce tyče. Sloupce 2-5 zvládnete určitě všichni bez problémů, sloupce 6-9 jsou malinko obtížnější, ale i tady si jistě poradíte. Poslední tři sloupce zkuste vyřešit, když nepůjde nevadí dořešíme společně. Vaše řešení mi zašlete do pátečního odpoledne.:-)Mějte se hezky
--
Tomáš Kluc


Milí šesťáci,dnes máme za sebou poslední úkoly ze stavění krychlových staveb. Doufám, že Vás vymýšlení řešení bavilo.Mě se moc líbilo, jak celá řada z Vás vymýšlela možné varianty a také to, jak jste se vypořádali s focením a kreslením plánů krychlových těles. V příloze zasílám jedno z možných řešení cvičení z pracovního sešitu na straně 31/4. Stejně také posílám cvičení 31/5. Některá Vaše řešení nejsou úplně bez chybiček. Váš první úkol na zítřek je najít chyby a opravit.Zítra začneme novou kapitolou, ve které se vrátíme ke zlomkům a práci s nimi. Dobře Vám budou sloužit pro záznam zadaných úkolů nakopírované stránky z učebnice(44,45), které jste si mohli vyzvednout ve škole. Kdo budete ještě potřebovat, stále na Vás čekají na stole ve vestibulu školy.Tak a teď k zadání zítřejší práce. V učebnici máme připravené cvičení 1 na straně 44, ve kterém si připomeneme, že zlomek je určitá část z celku. Ze zadání vyplývá, že úsečka AB bude určitě delší než 3 cm a úsečka CD bude několikrát delší než 2cm. Myslím, že bezva cvičení na zahřátí. Druhým cvičením je na straně 44 cvičení 2. Budeme řešit kolik minut je určitá část hodiny a jaká část hodiny je určitý počet minut. Dobře Vám poslouží připravený ciferník, abychom si nejjednodušší části hodiny dokázali představit. Doplňte do tabulky. Vaše řešení mi zašlete do zítřejšího odpoledne.
Mám ještě prosbu na Vaše rodiče. Milí rodiče chtěl bych Vás poprosit, zda by bylo možné si do Vašeho domácího počítače, tabletu nebo mobilu stáhnout aplikaci Skype. Když se nám podaří toto zajistit, rád bych vytvořil skupiny třídy, s kterými bychom realizovali on-line výuku matematiky. Po stažení aplikace Skype(je dostupná zdarma) je potřeba mi poslat jméno, které jste si zadali do aplikace pro Vaše přihlášení a spojení s ostatními.Budu rád, když se nám podaří připravit pro všechny děti zetřídy. Kdo budete mít nějaký technický problém, dejte mi prosím vědět (tel. 774 483 842). Určitě dořešíme.Všem moc děkuji a budu se těšit s dětmi brzy na viděnou, prozatím prostřednictvím on-line výuky.

Mějte se hezky.

Tomáš Kluc

Milí šesťáci, děkuji většině z Vás za zaslané řešení Vašich staveb. Pracovali jste úžasně, většinou jen s drobnými chybami. Nejvíce chyb vyplynulo z chybně přečteného zadání.

Ke cvičení 5 na straně 40 zasílám fotografie správných řešení.

Další úkol z učebnice strana 41 cvičení 6 a) a cvičení z pracovního sešitu 29/1b jste zvládli bez velkých problémů a chybičky se vyskytly jen zřídka. Řešení Vám posílám v příloze e-mailu. Zkontrolujte se svým řešením a případné chyby si opravte.:-)

Zítra nás čekají poslední dvě cvičení na procvičení krychlových těles.

První cvičení je v pracovním sešitě na straně 31 cvičení 4. Vaším úkolem je postavit krychlové těleso podle zadání. Těleso mi prosím vyfoťte a doplňte jednotlivé nákresy do tabulky v pracovním sešitě. Fotku krychlového tělesa spolu s řešením mi prosím zašlete.

Posledním cvičením kapitoly krychlová tělesa, které nás čeká je v pracovním sešitě na straně 31 cvičení 5a). Poproste při stavění, focení někoho doma, protože pro nedostatek rukou budete sami zvládat jen velmi obtížně.;-) Vaši stavbu prosím vyfoťte a pošlete.

Vaše práce budu očekávat do zítřejšího odpoledne. Od středy nás budou čekat zlomky.

Tak ještě jednou hezké stavění a budu se těšit na vaše řešení.

Tomáš Kluc


Milí šesťáci.

Máme za sebou první celý týden našeho domácího vzdělávání. Jsem rád, že jsme ho zvládli bez větších obtíží a chci i většinu z Vás pochválit za to, jak zvládáte naší společnou cestu za matematickým věděním. Myslím, že si naše společné poděkování zaslouží také Vaši rodiče. Prosím Vás o předání.:-) Děkuji většině z Vás za zaslání dnešních řešení. Cvičení z učebnice na straně 40 cvičení 3 a z pracovního sešitu na straně 29 cvičení 1 jste zvládli většina z Vás bez velkých obtíží. Prosím zkontrolujte si podle zaslaných příloh náhledů správných řešení.

Problematičtější bylo pro většinu z Vás cvičení z učebnice na straně 40 cvičení 4. Hodně z Vás zaslalo jen jedno dvě řešení. Byl bych rád, kdybychom všichni přišli alespoň na tři různá řešení. Zkuste si polámat ještě trochu Vaše hlavičky.

Nejvíc jsem se dnes těšil na to až mi zašlete známku, kterou jste dostali od mamky nebo taťky ze včerejšího testu rovnic. Řada z Vás mi ještě neposlala, prosím o dodatečné zaslání. Děkuji.

No a co nás čeká v pondělí. Stavění z krychlí a focení Vašich řešení.:-) Učebnice 40 cvičení 5. Moc se těším na Vaše fotky staveb.

Další úkol je také z učebnice strana 40 cvičení 6 a). Zavzpomínáte na zákres plánů včetně záznamu počtu podlaží. Kdo si nebude moci vzpomenout, zalistuje ve školním sešitě nebo v učebnici strana 17,18. Plány zapište do školních sešitů a vyfoťte.

Poslední cvičení je z pracovního sešitu strana 29 1 b). Až si připomenete podlažní plány v učebnici, půjde toto cvičení úplně bez problémů.

Vaše vypracovaná řešení mi zašlete do pondělí odpoledne.

Přeji Vám zasloužený pohodový víkend a těším se na pondělí.

--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,děkuji za zaslané testy dnešních rovnic.
V příloze Vám zasílám řešení. Jak jsem již psal v úterý 17.3., poprosíme o hodnocení maminku nebo taťku. Před jejich hodnocením si Vaše řešení testů sami zkontrolujete podle zaslaného řešení, najdete případné chyby. Chybné řešení zkusíte opětovně vypočítat. Váš jediný nový úkol na zítřek je poslat mi, jakou známku jste doma dostali.B-) Doufám, že budou rodiče shovívavý:-). Pátek využijte Vy, kteří jste nestihli zaslat řešení všech úkolů v průběhu týdne. Zítra Vám pošlu ke kontrole správné řešení dnešních úkolů (učebnice 40/3,4, pracovní sešit 29/1).Přeji Vám hezký večer.
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci, chci Vám připomenout, že na Vás ve škole čekají nakopírované materiály z učebnice, které budeme využívat od příštího týdne. Kdo si ještě nevyzvedl, nezapomeňte, až budete mít cestu kolem školy.Děkuji a přeji hezký večer
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,probíral jsem se Vašimi řešeními zadaného úkolu v učebnici. Vaše řešení byla velmi různorodá a velmi často originální. ;-)Jsem rád, že jste si dokázali sami poradit s jednotlivými rovnicemi a našli "nějaký" způsob řešení, i když se někdy lišil od zadání cvičení. Někteří jste použili dle zadání šipkový zápis, jiní výpočet číselné rovnice. Velmi originální byl zápis některých z Vás. Stále mějte na paměti, že u rovnic pracujeme samostatně s každou stranu rovnice. Cvičení z pracovního sešitu jste zvládli skvěle, jen někteří nedodrželi čísla na hrací kostce od jedné do šesti a rozmáchli se ještě k větším hodnotám. I s těmito hodnotami jste většinou dokázali vyřešit bez problémů. V příloze Vám zašlu jedno z možných řešení, pro Vaši představu a kontrolu.K rovnicím se vrátíme ve čtvrtek, kdy Vám pošlu krátký test. Příklady budou typově odpovídat cvičením z učebnice strana 38 cvičení 3 a v pracovním sešitě strana 27 cvičení 3. Určitě potrénujte podle Vašich potřeb. Při hodnocení využijeme Vašich maminek, které Vám dají orientační známku podle následně poslaného správného řešení. :-)
Zítra začneme s novou kapitolou krychlové stavby. Kdo ještě nemáte krychle zajištěné, můžete si vyzvednout ve škole.Při práci s krychlovými tělesy si budeme všímat vlastností a budou nás zajímat jednotlivé pohledy na tělesa. Matematicky řečeno, budou nás zajímat zobrazení těles pomocí pravoúhlých průmětů.8-) Zní to možná složitě, ale mi už známe pojmy nárys, půdorys a bokorys a v této kapitole si je budeme připomínat a pracovat s nimi.B-) Dnes začneme pouze tím, že si s krychlovými tělesy budeme hrát a pozorovat je z různých stran. Zadaná cvičení jsou z učebnice na straně 39 cvičení 1,2. Tělesa z úvodu kapitoly si zkuste vymodelovat z krychlí a prohlédnout z různých stran. Zavzpomínejte na tři zmíněné pohledy (nárys, půdorys, bokorys) a představte si, jak byste z těchto pohledů zakreslili. U cvičení 1 najděte podle nápověd těleso, které má Dana na mysli. Cvičení číslo 2 je již o správném dívání se na tělesa z takové strany, aby odpovídala tvarům daným v učebnici(elko, parník, duo).Přeji Vám hezké stavění a těším se zítra na Vaše řešení.:-D
--
Tomáš Kluc

Milí šesťáci,

děkuji za zaslání Vašich úkolů. Vaše řešení je opět většinou bezchybné. Mám z toho radost. Někteří jste přehlédli zadání cvičení z učebnice. Prosím ještě dodatečně o vypracování. (První úkol je z učebnice na straně 38 cvičení 3. Nejprve si přečtěte nápovědu nad cvičením v červeném rámečku. Ještě jedna rada před začátkem řešení. Připomeňte si debatu Ariany a Kiry z předchozí stránky o zápisu záporných hodnot.) Ukázku správného řešení příkladů z pracovního sešitu posílám těm z Vás, kteří jste mi zaslali vypracované úkoly v samostatném e-mailu. No a teď k dnešnímu zadání.1. pracovní sešit strana 28 cvičení 4. Budete potřebovat hrací kostku jako pomůcku. Když nebudete mít hrací kostku, poproste mamku nebo taťku, ať Vám řekne náhodně čtyři čísla od jedné do šesti k jednotlivým rovnicím. Následně postupujte podle zadání.2. Učebnice strana 38 cvičení 4Rovnice a) je pro Vás sranda. U rovnic b),c),d) vypočítejte tu stranu rovnice, kde není neznámá a následně najděte neznámou x.Kdo ještě nemáte připravené krychle, můžete si je vyzvednout. V přízemí školy jsou umístěny stoly, na kterých jsou pro jednotlivé třídy materiály k vyzvednutí, kdykoli v průběhu dne. Můžete si vyzvednout spolu s nakopírovanými materiály, které budeme využívat průběžně při zadávání následujících úkolů. Těším se na Vaše řešení.
Tomáš Kluc