Matematika

02.06.2020

Přátelé,

dnes si na uvedeném odkaze zkuste vyřešit soustavy rovnic (8. ročník). 

https://www.matika.in/cs/


Hodně zdaru

J.R.


Přátelé,nevím, 

zda více selhala technika nebo já, ale po té, co se mi v noci aktualizoval macbook, mi někam odešel skype:-o. Bohužel jsem si toho všiml až když měla začít naše hodina. Teď už mám zase nainstalovaný krásný nový skype a zdánlivě tedy nic nebrání tomu, abychom se setkali při další hodině (středa). Tak uvidíme:-).

A teď k dnešnímu zadání.

Na skypu jsme si měli odvodit Thaletovu větu. Vaším úkolem tedy je dát dohromady vaší inteligenci:-o, posbírat přehršle informací za pomoci internetu, literatury či kamarádů a napsat krátký "článek" o tom, kdo to byl Thalés z Milétu. (kdy a kde žil, čím se zabýval, jestli jsme se o něm nebavilli třeba ve fyzice atd.)

Bylo by pěkné, kdyby váš "článeček" byl alespoň tak dlouhý, jako tento můj mail.

Tak hodně daru;-).

P.S. nechci okopírovat wikipedii nebo něco podobného


Přátelé,

nejprve ke včerejší hodině - účast rozhodně nebyla podle mých představ:-((. Takže děkuji těm, kteří se na to nevykašlali. Doufám, že v pondělí to bude o něčem jiném. Zrovna tak nejsem u některých z vás (někteří jste naopak téměř vzorní;-)) spokojen s řešením úloh. Možná bystřejší z vás již zaznamenali rozhodnutí ministerstva školství, že budete hodnoceni i za druhé pololetí letošního školního roku. Tak ať mám co hodnotit:-((.

A teď k úkolu na víkend.Včera jsme vynechali cvičení 6 na straně 31. Tak zkuste najít ty dvě číslice A a B pro které bude platit zadání. 

Zaokrouhlovat na setiny a tisíciny nemusíte:-).

Přátelé,nejprve řešení minulého úkolu.

a) a = o - 2b

b) b = o-a / 2

c) a = 2(a + b) - o
Do středy se zkuste zamyslet, jak dospět k těmto výsledkům:-). Pokud vám dělá práce s písmeny problém, zkuste si za ně dosadit nějaká konkrétní čísla.ve středu s na to podíváme.

Zatím hodně zdaru.


Přátelé,

Nejprve řešení včerejšího úkolu.

a) 21

b) 40

c) 65

d) 96

e) 280

a pokud se vám podařilo odvodit obecný předpis, tak n(3n - 2)

A teď se pokuste o cv.2 na téže straně. Případné dotazy zítra.A teď k organizaci zítřejšího setkání na skypu.Protože od devíti máte ještě někteří:-) doučování, postup bude následující.V 10:00 se setkáme s těmi, kteří mají jako hlavní jazyk angličtinu a v 11.00 s těmi, kteří mají jako hlavní jazyk němčinu.Zítra domluvíme i dlouhodobější rozvrh, abych ho mohl předat paní zástupkyni. Moje představa je taková, že budete mít každá skupina dvě hodiny pravidelné a třetí hodina bude rozšiřující pro ty, kterým by ty dvě nestačily:-).Připomínám také, že ještě nemám kontakt (pozdrav) na skypu od všech:-((.

Přeji hezký den

J.R.

Přátelé,

samozřejmě, že jsem si v pátek na nápovědu k minulému zadání nevzpoměl, tak pro ty, kteří ještě dumají nad řešením - nápověda zní kružnice opsaná.

A teď dnešní zadání. Učenice strana 25 cv. 1

Doufám, že podle obrázku pochopíte co je dvojhvězda a trojhvězda. Název je vždy odvozen od čtverce, který tvoří základ hvězdy.Úkol f) je pro obecný počet, ale to už znáte:-).

Hodně zdaru

J.R.

Přátelé,

jsem tu opět s matematikou:-o. Nejprve řešení z předminule. Měli jste dělit pravoúhlý trojúhelník na dva rovnoramenné. To by se vám mělo zdařit, když najdete střed přepony a spojíte ho s protilehlým vrcholem.;-)

V našem obrázku je to spojnice SC. Základny vzniklých dvou rovnoramenných trojúhelníků jsou potom strany AB a BC.A teď nové zadání na víkend:-). Souvisí s tím úterním.Najděte si v učebnici stranu 19 (už jsme tam dělali cv. 4) a zkuste se zamyslet nad cvičením 2.Když si vzpomenu, možná vám zítra dodám malou nápovědu;-).Tak hodně zdaru.Jo a posílejte mi prosím odpovědi na ten váš e-mail. Tenhle používejte jen pro dotazy a podobně.

 Dík J.R.

Přátelé,

dnes jen tak lehce na zopakování obsahu:-)

Doporučuji si obrázek překreslit na papír:-o.

J.R.

Přátelé,

Velikonoce jsou za námi, venku to vypadá spíš na Vánoce:-(( a my pokračujeme v práci.Možná jste zaznamenali, že stále není jasné, zda se do prázdnin vrátíme do škol a pokud ano, jak bude vyučování vypadat:-). Proto se snažte plnit úkoly, které dostáváte, poctivě. Pokud vám nějaké řešení nebo postup není jasný, ptejte se a snažte se ho pochopit;-).V příloze máte řešení minulého úkolu (součinové čtverce).A na rozjezd po "prázdninách" zkuste cvičení 1 na straně 22.

Přátelé, v příloze vám zasílám řešení minulého úkolu. Je k tomu i vysvětlení, snad to bude stačit:-P.A teď dnešní zadání.Strana 22 cvičení 2 (naše oblíbené součinové čtverce):-).Tak hurá na ně a mějte se fajn

J.R.

Přátelé,

mám pro vás matiku, dnes jenom krátce na zamyšlení:-D.V učebnici na straně 19 cvičení 4.Mějte se fajn a užívejte dne;-)

J.R.

Přátelé,

máme před sebou víkend, tak proti nudě posílám matiku:-).pracovní sešit na straně 12 cvičení 6 a 7.Musíte si to zadání pořádně přečíst, abyste správně pochopili, co se po vás chce:-o.Tak hodně zdaru, máte na to celý víkend, dokonce až do pondělka.

A mějte se fajn.

J.R.


Přátelé,

na základě zkušeností z předchozích dvou cvičení se vrhněte na devítku na straně 19 v učebnici a zkuste neskončit u jednoho řešení:-).

J.R.


Přátelé,Dnes podle učebnice:-).Přečtěte si na straně 18 cvičení 7 a na základě jeho pochopení:-o vyřešte cvičení 8 na straně 19.Ať se vám daříPořád platí, nebát se ptát v případě nejasností.

J.R.


Přátelé,

Za prvé, koukal jsem , že vám paní kolegyně již vytroubila, že od pondělí bude probíhat zadávání vybraných předmětů jinak. Původní záměr byl, že informace dostanete v e-mailu od pana ředitele. Ta hlavní změna spočívá v tom, že všeobecně vzdělávací předměty jako D, Z, F, CH, Př ... se budou (pravděpodobně) zadávat pouze v pondělí na celý týden. Bude to tak přehlednější:-P. Čeština, matika a výchovy zřejmě zůstanou v běžném režimu.
A teď pokračujeme v záporných číslech:-o.Dnes v učebnici na straně 17 cvičení 2 a 3 a máte to až do pondělka:-D.Připomeňte si, jak fungují součinové čtverce - součin rohových čísel nám dává středové číslo mezi nimi;-).A tabulka - ve druhém řádku bude dvojnásobek čísla z prvního řádku.
Stále platí, nebojte se zeptat, pokud vám cokoliv není jasné:-P.
Tak s chutí do toho.Mějte se, všechno bude fajn

J.R.


Přátelé,abyste měli více času na ostatní předměty, spojil jsem vám dnes matiku s chemií do jednoho;-). Zopakujeme si vyčíslování rovnic.Ten testík (dole na odkazu) jsem vám dával ve škole vytištěný, takže to pro vás nebude problém:-D.Zítra matiku ani chemii nemáme, tak ve čtvrtek.Přeji vám hezký denJ.R.
https://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce7.html


Přátelé,s potěšením kvituji, že většina z vás je se mnou v pravidelném kontaktu a snaží se "pracovat" naplno:-).Některým méně aktivním (David, Nikola......) ale zřejmě nedochází, že v současné situaci mám daleko lepší přehled kdo něco dělá a kdo na to kašle:-((. A jak jsem již psal, dříve nebo později se v té škole zase potkáme:-P.
K poslednímu úkolu:b) 2.3.(-2) + 4.3 - 3.(-2)= (-12) + 12 + 6 = 6c) 2.(-3).(-2) + 4.(-3) - 3.(-2) = 6d) 2.(-12).(-5) + 4.(-12) - 3.(-5)=87
Pokud máte dotaz, ptejte se;-)-
Na dnešek:strana 11 cvičení 4 a), b)nezapomeňte na přednosti početních operací:-P.


Přátelé,pokračujeme v matematice. A to přesto, že od některých (jsou to pouze jedinci) mi odpovědi chodí velmi sporadicky (nebo skoro vůbec) :-((. Nezapomínejte, že kdyby byl běžný provoz, strávíte ve škole minimálně 6 hodin každý den. A teď prázdniny nemáme!Tak se (ti kteří se zatím zrovna nepřetrhli) koukejte víc snažit, abyste si nezadělali na velký problém, až se vrátíme.Na druhou stranu musím absolutní většinu z vás pochválit. Fungujete perfektně;-). Dokonce mile překvapili i někteří, kteří si normálně ve škole pro pochvalu často nechodí (třeba Štěpán:-)). Tak jen tak dál.A teď k matice. Ještě nějaký čas musíme vydržet se zápornými čísly (ve skutečnosti se jich už nikdy nezbavíme):-P.V příloze máte řešit výrazy. Je to v pracovním sešitě cvičení 3 na straně 11. To znamená (pro ty co tápou), že do výrazu v zadání do plníte za neznámé čísla napsaná pod ním a určíte výsledek.Přikládám řešení a)2ab + 4a - 3b =Doplníme místo a a b čísla 3 a 2 2.3.2 + 4.3 + 3.2 =12 + 12 + 6 = 30Tak obdobně se pokuste vyřešit zbylé tři příklady:-D. Stačí opět do mailu napsat výsledky. Pokud narazíte na problém, ozvěte se.Držím palceJ.R.


Přátelé,mám radost z toho, že nám ve většině případů všechno funguje jak má:-P. Jenom vás ještě jednou prosím, posílejte mi úkoly na adresu, která je pro vaší třídu, dost mi tím ulehčíte práci a navíc se vyhnete možnosti, že váš e-mail přehlédnu a budu si myslet, že na mne kašlete:-O.
A teď k maticeVracíme se k záporným číslům.Najděte v pracovním sešitě na straně 11 cvičení 1 a 2, dvojka je více z praxe. Pořád to není nic víc než krokování, takže s chutí do toho. Zítra matiku nemáme, tak stačí do pátku dopoledne:-P.Nemusíte mi to fotit nebo scanovat, stačí napsat výsledky do mailu.

Mějte se fajn.

J.R.