Němčina

25.06.2020

Hallo Kinder,

tak....máme to za sebou. Známka , kterou najdete na vysvědčení vychází ze známek, které jste ode mě dostali během klasického vyučování ve škole, takže asi sami víte, jak jste pracovali, jak jste nosili domácí úkoly a jak moc dobře umíte německy :-) No a pak se mohu přiklonit k lepší nebo horší známce - podle toho, jak jste pracovali během dálkového studia nebo-li "korona-prázdnin"Každopádně - obrovskou jedničku posílám všem rodičům, moc vám děkuji za spolupráci, byli jste skvělí - děkuji :-) A na vás moji milí - teď už vlastně páťáci - se těším třeba v úterý, při rozdávání vysvědčení a hlavně v září opět ve škole :-)

Všem vám přeji klidné, pohodové a prosluněné prázdniny. Ich wünsche euch allen schöne Ferien
https://www.youtube.com/watch?v=iwQcTuV0enk

M.Červená

PS: Jo ten úkol - dávejte na sebe pozor!

Hallo Kinder ,
protože poslední úkol jste téměř všichni splnili na 1, tak si dnes trochu odpočineme a poslechneme si pár písniček. Ano - německých písniček. :-) Posílám vám odkaz, kde najdete z každého žánru jednu písničku. Poslechněte si je a pošlete mi zprávu, která píseň vás nejvíc zaujala. Pokud existuje ještě jiná německá kapela, která se vám líbí, klidně napište. Jsem zvědavá, jaký máte vkus :-)

https://www.goethe.de/de/spr/unt/ver/lst.html?wt_sc=lautstark

Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Guten Tag Kinder,pozor dnes vás čeká velká fotografická soutěž. Tvým úkolem je přeložit si tři slovní spojení, která posílám, najít je někde ve tvém okolí, vyfotit a poslat. Hmmmmm, nic těžkého. Tak kdo z vás je nejlepší německy mluvící fotograf?
slovní spojení:

1) die schöne Blumme

2) das schnelles Auto

3) dein Lieblingstier
Viel Erfolg
M.Červená

Hallo Kinder!Ich bin traurig - jsem smutná. 

Od spousty z vás nemám úkol. A to byl docela lehký, krátký a byl on-line, takže jste nemuseli ani nic tisknout, ani nic zapisovat do sešitu. Už máme jen dva týdny, tak pojďme to ještě dokopat do řádného konce. Co vy na to? Takže se mrkněte, které úkoly jste si neudělali a pošlete je prosím během tohoto týdne. A ti co poslali, mají u mě obrovskou 1 :-)Dnes se podíváme na video Mitzi und Maus. Tvým úkolem je odpovědět mi na otázky:
Wie alt ist Maus?Woher kommt Maus?Wie alt ist Oskar?Woher kommt Oskar?Wie alt bist du?Woher kommst du?Odpovídej prosím celou větou a pošli mi to do čtvrtka. Danke :-)odkaz na vieo:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12199422976-nemcina-s-mitzi-a-maus/218553110400007

Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo čtvrťáčci :-)

Wie geht's? Gut oder schlecht?

Sloveso sein není těžké a je třeba ho umět. V příloze vám posílám větičky na procvičení. Zkuste si to, pokud si nebudete vědět s něčím rady, klidně hned pište nebo volejte. Důležité je najít ve větě zájmeno (ich,du,er,sie,es,wir,ihr,sie,Sie) a pak jen přidej správný tvar slovesa sein.

Hotové úkoly mi posílejte bitte do čtvrtka. Danke :-)
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Guten Morgen Kinder,

obrovská pochvala a velká 1 patří těm, kteří se naučili básničku, i těm co mi ji aspoň přečetli. Nedá mi to, musím jmenovat. Vojta, Klárka,Kuba - Jste toll! 1 Vy,kteří jste to nezvládli - stačí napsat: " zkoušel jsem , nešlo mi to". Nebo "zkoušel jsem - stydím se" nebo "nezkoušel jsem - prdím na to." ....hlavu vám neutrhnu a vždy se dá vymyslet něco jiného přeci. :-) Do prázdnin nám zbývají nějaké tři týdny, tak to ještě nevzdávejte, jste šikovní!!! Dnes se naučíme časovat sloveso sein=být.

Mrkni na video:

https://www.youtube.com/watch?v=qX3EjlKD0DI


A teď si zkus udělat testík:

https://www.liveworksheets.com/qy599386ss


Výsledek mi vyfoť a pošli. Do sešitu si napiš, jak se sloveso časuje. Posílám ti to v příloze :-)Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo ,přeji Ti vše nejlepší ke Kindertag (dni dětí) a za úkol dnes máš bavit se, odpočívat nebo si dodělávat úkoly. Jupíííí.
M.Červená

Guten Tag Kinder,

konečně je to tady! Úkol na který se mooooc těším. A to - naučit se básničku :-) V odkaze posílám, jak se báseň vyslovuje a v příloze máte text i s překladem. Až budeš umět , pošli mi video - nejlépe na whatsapp (777631169)Ich bin neugierig (jsem zvědavá) 

https://www.youtube.com/watch?v=b3yVYvVEYpE


Tschüss
M.Červená
PS: vážení rodiče, máte-li doma hodně stydlivé dítko, stačí, když mi pošlete jen zprávu, že báseň už umí :-)Děti,které chodí do školy, se budou báseň učit tam.

Guten Tag Kinder,

na chvíli se vrátím k úkolu č.18. Většině z vás se povedl. Někteří měli problém rozlišit kategorii die Wohnung- bydlení,byt -zde patří např. die Küche, das Kinderzimmer, der Flur, die Toilette a poté ktegorie zu Hause - doma, zde jste měli zařadit např. die Lampe, die Uhr, das Sofa. der Teppich atd. Už víte? :-)Dnes vám posílám opět on-line cvičení . Spoj správně název místnosti s obrázkem. Výsledek pak vyfoť a pošli ( klikni na Finish a check my answers) https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Das_Haus/das_Haus_bi253aq

Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo Kinder,euer Haus von Bruno ist perfekt ( váš dům od Bruna je perfektní) Většině z vám se moc povedl. Dnes si ještě budeme malovat. Ale nebude jen tak einfach(jednoduché). Úkol najdeš v příloze. Po splnění-vyfoť a pošli :-) Pro ty z vás, kdo nemají tiskárnu, je úkol nachystaný na stolečku ve vestibulu školy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Znovu připomínám: úkoly do NJ posílám vždy v pondělí(odevzdejte do středy) a ve čtvrtek (odevzdejte do neděle). Posílat můžete na e-mail nebo whatsapp (777631169) popř.donést do školy na stoleček ve vestibulu. Pokud něco nejde nebo nefunguje pište! Něco vymyslíme :-) Děkuji vám za spolupráci v tomto bláznivém čase.Schönen Tag noch
M.Červená

Hallo Kinder,

musím vás pochválit. On-line cvičení vám šlo dobře. S Brunem jste si poradili skvěle. Dnes si musíme zase zopakovat slovíčka k tématice die Wohnung. Úkol najdeš v příloze. Vypracuj ho a pošli. Jsme na vás zvědavá :-)
--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo Kinder,

dnes vám posílám malý test přes internet. Spusť si video, odpověz na otázky (modrou šipkou pak posouváš dále) a na konci mi vyfoť Ergebnis - výsledek (vpravo nahoře)

Jsem zvědavá , jak dobře porozumíš :-)

https://de.islcollective.com/video-lessons/das-bin-ich

--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo alle zusammen!

V příloze ti posílám nákres domu - das Haus. Vidíš na něm jednotlivé části domu: kuchň -die Küche, obývací pokoj - das Wohnzimmer, ložnici - das Schlafzimmer, chodbu - der Flur atdTvým úkolem je překreslit si tento dům i s popiskami místností do sešitu. ( nemusí to být úplně přesně, může to být podobný dům, ale aby tam byly všechny části popsané tak jako na obrázku :-) ) Využij na to celou dvojstránku v sešitě. Poté práci vyfoť pošli.
Těším se na tvé obrázky! :-)
--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Guten Morgen Kinder,

tak jak vám to jde s novou aplikací? Učíte se? Opakujete? Protože se většině z vás aplikace líbí, nechám vás tento týden trénovat na ni. Jen chci , abyste mi poslali, jaké téma jste trénovali a napiš mi, které slovíčko z oblasti, kterou sis procvičoval bylo nejdelší a které nejkratší. Ten , kdo najde nejdelší nebo nejkratší slovíčko má 1 :-)

Takže Viel Spaß

M.Červená
PS: ten kdo nemá aplikaci může trénovat na tomto odkaze:

https://www.umimenemecky.cz/slovicka


Guten Tag čtvťáci,

na dnešek mám mám takový návrh. Většina z vás má chytré telefony a víte, že se dají využít i jinak než na "instáč, facebook či tik-ťok? " Zkuste si stáhnout prima aplikaci FunEasyLearn deutsch (obrázek appky posílám v příloze) Můžeš si tam procvičovat formou hry němčinu. Vyber si kategorii Dům-části domu - a procvičuj. Je třeba se s tím trochu seznámit, ale věřím, že co se týče mobilních aplikací, jste na tom určitě lépe jako já. Pošlete mi pak prosím krátkou zprávu, zda se povedlo popř.nepovedlo.

Danke Viel Spaß

M.Červená
odkaz na aplikaci:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.funeasylearn.german&hl=en_US


Hallo Kinder,

danke für euere Zimmers (díky za vaše pokojíky) Alle sind sehr schön (všechny jsou velmi krásné) Dnes vám posílám v příloze pexeso s tématikou die Wohnung. Vystřihni, vybarvi a zahraj si s někým z rodiny. Pošli mi pak krátkou zprávu, jak to šlo nebo nebo pošli fotku jak hrajete :-)

Viel Spaß
M.Červená

V případě jakýchkoliv problému, dejte vědět :-)

Guten Morgen "čtvrťáci"!

Minulý týden jsme si zapsali nová slovíčka. Dnes po vás budu chtít, aby jste mi nakreslili váš vysněný pokoj - Mein Zimmer (můj pokoj) Důležité je, aby jste ho nejen nakreslili, ale správně popsali i všechny věci, které v něm budete mít.. Pomoc ti může video,které posílám. Slovíčka, která jsou pro tebe nová si zapiš do sešitu. Obrázky mi pošlete nejpozději do čtvrtka. Jsem vám k dispozici i na whatsapp 777631169, takže klidně pište , když si nebudete vědět rady.
https://www.youtube.com/watch?v=2EWakvssSVU

Tschüss
M.Červená


Hallo Kinder!

Děkuji všem,kteří mi poslali výsledky testu. Zvířatka vám šly skvěle! Moc chválím. Ti kteří mi ještě neposlali , prosím pošlete alespoň zprávu,,jak vám to šlo. :-)
Die Zeit läuft so schnel. ( Čas běží tak rychle.) I my musíme trochu popoběhnout. Začneme tedy novou kapitolu. Otevřete si sešity, napište si dnešní datum a nadpis: die Wohnung - byt. Posílám vám odkaz na video. Vašim úkolem bude zapsat si z videa slovíčka, která uvidíte. Vlevo německy, vpravo česky. Můžeš je klidně i nakreslit . Nezapomeň na členy! Je to důležité. Nebudeš-li si vědět úplně rady, použij překladač. (doporučuji stáhnout si slovník do mobilu, je to fajn věc) Dohromady tedy 12 slovíček. Práci mi vyfoť a pošli.:-D Do ponděl,zvládneš to?í :-) Slovíčka se zkus naučit, budeme s nimi dál pracovat.

Odkaz na video:
https://www.youtube.com/watch?v=fH56xH2mA5c


Tak - viel Erfolg ! (Hodně úspěchu).Mit freundlichen GrüßenM.Červená
PS: v případě jakýchkoliv problémů s technikou, časem (vím že toho je hodně, taky s Bárou bojujeme :-D), prostě s čímkoliv, neváhejte mě kontaktovat. :-D
PSS: koupelnová skříňka je super slovíčko, kdo bude umět - má smajlíka :-D


Guten Morgenn!

Heute ist schön. Die Sonne scheint. (Dnes je pěkně. Sluníčko svítí) Tak vám posílám on-line cvičení k tématu die Tiere (zvířata) Naučíme se zvířata,která žijí na statku. Trénuj tak dlouho až dosáhneš 4 štíty. Pak mi pošli krátkou zprávu, že se ti to povedlo. :-)

https://www.umimenemecky.cz/slovicka-zvirata-farma?source=explicitExercise


Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo liebe Kinder,

danke für eueren Osterhasen. Diky za vaše velikonoční zajíčky, moc se vám povedli! Věřím. že jste si trochu odpočinuli a tak se dáme rovnou do malého opakovaní. V příloze posílám úkol č.8, měli byste si s tím hravě poradit. Hotové úkoly mi pošlete do pátku17.4.Pokud máte někdo problém s tiskárnou, napište mi prosím ,nechám vám zadání ve škole. :-)
Také bych vás ráda poprosila, aby jste mi napsali, jak jste spokojeni s "nouzovou výukou německého jazyka". Co vás baví, co vás nebaví, co byste třeba udělali jinak. Jestli jsou úkoly moc náročné nebo naopak moc lehké.. Snesu veškerou kritiku i pochvalu :-)
Danke, schönen Tag noch

M.Červená

Hallo Kinder!

Moc chválím za vaše zpracování úkolu o Weisse Frau, někteří jste mě moc mile překvapili a tak jsem rozdala i nějaké 1 :-D A co dál? Už máte dost Zahlen? Už žádný úkol, kde se objeví achtundvierzig, neunundachtzig nebo něco takového? Dobrá tedy. Váš úkol č.7 bude spočívat v přípravách na Velikonoce a máte ho v příloze :-)Těším se na vaše práce. Tschüss M.Červená - kdyby jste cokoliv potřebovali, klidně pište nebo volejte. :-)

Hallo "čtvrťáci" am Donnerstag sehen wir fern. (fernsehen=dívat se na televizi.: ich sehe fern:dívám se na TV) Ja, wirklich! (opravdu) Každý čtvrtek nás bude provázet die Weiβe Frau (Bílá paní) Podívej se na první epizodu: Schluss im Schloss nejprve v německé jazyce. V pravé části obrazovky(tam jak jsou vlajky) si pak můžeš přepnout režim do češtiny s německými titulky, aby sis ověřil , zda si dobře porozuměl. V příloze pak posílám pár otázek, na které mi odpověz. Odpovědi zasílej do pondělí 4.4.
Odkaz na video:
https://decko.ceskatelevize.cz/jazyky/nj-bila-pani#episode1video1

Danke, Tschüss

M.Červená

Guten Morgen "čtvrťáci"Ja, wieder neue Woche, wieder Montag und wieder Deutsch! :-) (opět nový týden,opět pondělí a opět Němčina) - takže máme nové slovíčko: wieder=opět,zase. Tento týden budeme opakovat,co jsme se naučili a já věřím, že úkol č.5 již zvládnete bez nakukování do sešitu či pomoci rodičů Also, macht euere Arbeitshefte auf. (otevřete si pracovní sešity) Vypracuj:str 53 cv. 19 (číslovky piš slovem!)str 56 cv. 29 (to by měla být pro tebe hračka)str 57 cv. 32Kdo nemá hotovou osmisměrku na str.50, tak si dodělá.-prosím piš čitelně, já s tím potom bojuji :-) Obrázky vyfoťte a pošlete mi nejpozději do čtvrtka 2.4. Naskytne-li se jakýkoliv problém, pište, vyřešíme ho. Děkuji za spolupráce, jste toll! (skvělí)
Schönen Tag noch

M.Červená


Ahoj moji oblíbení čtvrťáci,
Většina z vás mi již odevzdala úkol č.4 a moc vám děkuji. Jste skvělí! No a ti co ještě neodevzdali, šup šup, čekám do večera :-)Máme tady tedy pátek a právě, protože je pátek a podle nového rozpisu v pátek nemáte dostávat úkoly, tak dnes tedy žádný nedostanete ,můžete si odpočívat a u toho opakovat slovíčka :-)
Nové zadání budu posílat vždy v pondělí. Úkoly z pondělí budu po vás chtít vypracovat nejpozději do čtvrtku. A ve čtvrtek budete dostávat něco jednoduššího...hru,křížovku apod. Pokud byste si s něčím nevěděli rady , neváhejte mě kontaktovat, něco vymyslíme. :-)
Hezký víkend

M.Červená


Hallo "čtvrťáci"
wieder sehr gut! (opět velice dobře). Potěšili jste mě a doufám , že vás práce i bavila. V příloze posílám úkol č.4. Věřím, že si s ním budete vědět rady. :-) Vaše maily budu očekávat do čtvrtka 26.3. Kdyby jste měli s něčím problém, nevěděli si rady nebo nestíhali, kontaktujte mě, něco vymyslíme. Schönen Tag noch und viel Gesund!

M.Červená

Hallo Studenten,danke für euere Hausaufgaben!Wie geht's? Mir geht es prima. :-D
Děkuji všem, kteří plní domácí úkoly z Nj a zároveň prosím ty, kteří ještě neposlali úkol 1 a 2 , aby tak učinili co nejdřív , případně se mi ozvali, ráda pomůžu :-)
Jak vám šly číslovky? Není to těžké učivo, jen to všechno musíte dát do jednoho slova :-)Dnes vám posílám na procvičování testík. Zkuste si to jednou a potom ještě jednou, třeba na druhý den. Výsledek druhého pokusu mi vyfoťte a pošlete na mail nejpozději do pondělí 23.3. A nepodvádět, hezky na férovku! :-)
https://nemcina.net/cviceni/cislovky/1-100/#

Přeji hezký víkend a děkuji rodičům za spolupráci.M.Červená

Hallo meine lieben Kinder!Danke für euere Hausaufgaben! Sehr gut! :-)
Vím, že toho máte hodně a nevíte , který úkol dělat jako první, ale je potřeba pokročit i v němčině. Takže seberte všechnu energii a chuť jdeme na to!
Čekají nás die Zahlen (číslovky) Do deseti už ovládáte skvěle, teď se naučíme až do 100. Přepište si do sešitu tabulku č.12 na straně 71 v učebnici. Vypracujte cvičení 13, 14 a 16 v pracovním sešitě na straně 51.Poté vše nafoťte a pošlete na mail. Nejpozději do pátku 20.3.Zasílám malé motivační video, vím , že písničky máte moooc rádi :-) Až se sejdeme uděláme soutěž, kdo to zazpívá nejlépe :-O (Kubo neprotáčej oči, dám ti sólo) :-):-):-)
https://www.youtube.com/watch?v=GMtITBD7Vds

Schönen Tag noch!M.Červená