Němčina

25.06.2020

Hallo Kinder,

máme to za sebou.....chtěla bych vám i vašim rodičům poděkovat za spolupráci během "korona-prázdnin" Byli jste skvělí! A věřte , že ač se už taky těším na to až vypnu počítač a zavřu ho do šuplíku, bude mi po vás smutno. Třeba se s některými z vás potkám v úterý při vysvědčení, ale určitě se na vás těším v září! 

Všem vám přeji klidné, pohodové a prosluněné prázdniny. Ich wünsche euch allen schöne Ferien

https://www.youtube.com/watch?v=iwQcTuV0enk


M.ČervenáPS: Jo ten úkol - dávejte na sebe pozor!

Hallo Kinder,

musím pochválit ty , kteří poslali záznam o počasí - opravdu moc hezky vypracované, mám z vás radost a píšu si jedničky jako hrom. Ještě máme před sebou poslední týden a já bych chtěla vědět , zda znáte nějaké německé osobnosti? Hmmmm? Americké SuperStar znají téměř všichni, ale německé? V příloze ti posílám pár z nich. Zkusíš doplnit o koho jde? Můžeš se poradit i s rodiči :-)Poslední osobnost nechám na tobě :-) 

Viel Spaß
M.Červená

Guten Morgen Kinder,tak jak jsem předpokládala, on-line cvičení na téma das Wetter jste měli téměř všichni na plný počet bodů. 

Bravo! Mám radost. :-) Tento týden dostanete pouze jeden úkol, který vás ovšem zaměstná na chvilku každý den. V příloze posílám záznamovou tabulku o počasí. Vašim úkolem bude - vyplnit každý den, jaké bylo počasí -wie ist das Wetter? Kolik bylo stupňů - wie viel Grad ist es a nakreslit jednoduchý obrázek daného počasí - ein Bild
V kolonce wie ist das Wetter se rozepište co nejvíc.Např. die Sonne scheint, es regnet nicht, es ist warm atd. (aspoň 3 věty)-pomůže vám i učebnice na straně 61.Hotovou tabulku mi pošlete v neděli po posledním záznamu. Přeji viel Erfolg :-)
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo alle zusammen,

jak jsem slíbila , dnes si si dáme jen on-line cvičení na das Wetter-počasí. Zvládnete získat plný počet bodů?

https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Wortschatz/Das_Wetter_xx371864ng

Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Guten Tag páťáci.Dnes nás čeká nové učivo...poslední v tomto školním roce. Nechala jsem vám ho nakonec, protože není těžké a mohlo by vás bavit. Je to das Wetter - počasí. Dnes máte za úkol poslechnout si a opsat si slovíčka do školního sešitu. Podle tohoto cvičení:

https://www.lingohut.com/cs/v54682/lekce-n%C4%9Bm%C4%8Diny-po%C4%8Das%C3%AD-a-ro%C4%8Dn%C3%AD-obdob%C3%AD

Hotovou práci mi vyfoť a pošli. Ve čtvrtek si pak dáme nějaké on-line procvičování :-)
Danke, mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Guten Morgen Kinder,

do prázdnin nám zbývají tři týdny, tak pojďme ještě zabojovat, nevzdávejte mi to! Jste šikovní :-)Dnes si zopakujeme téme "wie komme ich"...jak se dostanu. Vzpomínáš , jak jsme si popisovali cestu do školu? Teď se ukáže, jak se umíte orientovat v mapě :-) Pusť se do toho. Na konci klikni na FINISH, check my answers a výsledek mi pošli.

https://www.liveworksheets.com/se55236iv


Danke, mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Guten Morgen,

úkol najdeš v příloze :-)Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Guten Tag Kinder,

on-line cvičení se vám opravdu povedlo. Začínám věřit, že slovíčka z oblasti die Kleidung už ovládáte. Bravo! Tak mě pojďte přesvědčit a pusťte se do osmisměrky v prcovním sešitě na str. 56(cvičení11) Správné řešení vyfoť a pošli.


Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Hallo Kinder,

německá hudba je náročnější , co? Přesto věřím, že některé z vás aspoň jedna píseň zaujala. A co dál? Dokážeš se poprat s tímto cvičením

https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Kleidung/Die_Klamotten_pa79753mn

Na konci klikni na Finish a check my answers, výsledek vyfoť a pošli. Jsem na vás zvědavá :-)
--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Hallo Studenten aus der V. Klasse ,
protože poslední úkol jste téměř všichni splnili na 1, tak si dnes trochu odpočineme a poslechneme si pár písniček. Ano - německých písniček. :-) Posílám vám odkaz, kde najdete z každého žánru jednu písničku. Poslechněte si je a pošlete mi zprávu, která píseň vás nejvíc zaujala. Jsem zvědavá, jaký máte vkus :-)

https://www.goethe.de/de/spr/unt/ver/lst.html?wt_sc=lautstark


--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

PS: jen připomínám - úkoly posílám vždy v pondělí a ve čtvrtek. Odevzdávejte je na e-mail nebo přes whatsapp.(777631169) V případě, že něco nestíháte , něco vám to nejde či něco nefunguje, kontaktujte mě, vyřešíme to spolu :-) Děkuji za vaši spolupráci!!! :-)


Guten Tag alle,musím uznat, že jste mě překvapili. Většině z vás se podařilo udělat on-line cvičení na plný počet bodů. Das ist toll! Dnešní úkol je opět v pracovním sešitě a to na straně 55 cvičení 12. Nové je pro vás slovíčko anhaben (mít na sobě).Má odlučitelnou předponu an, takže: Ich habe einen Pulli an. (mám na sobě svetr) Ve cvičení si toto sloveso vyhledejte a podtrhněte barevně. Hotový úkol vyfoť a pošli.
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Hallo Studenten,

dnes vám posílám malý test přes internet. Spusť si video, odpověz na otázky (modrou šipkou pak posouváš dále) a na konci mi vyfoť Ergebnis - výsledek (vpravo nahoře) Není to úplně jednoduché, klidně si to dej 2x. Jsem zvědavá , jak dobře porozumíš :-)Wir machen gerne Foto :-)

https://de.islcollective.com/video-lessons/wir-machen-gerne-fotos-munich-supercrew

--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Hallo Kinder,

úkol č.15 vás čeká v pracovním sešitě na straně 54. A je to cvičení 9 a 10. Poradíš si s tím? Pošli poté fotku tvé práce :-)
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Guten Morgen Kinder,

tak jak vám to jde s novou aplikací? Učíte se? Opakujete? Protože se většině z vás aplikace líbí, nechám vás tento týden trénovat na ni. Jen chci , abyste mi poslali, jaké téma jste trénovali a napiš mi, které slovíčko z oblasti, kterou sis procvičoval bylo nejdelší a které nejkratší. Ten , kdo najde nejdelší nebo nejkratší slovíčko má 1 :-)

Takže Viel Spaß

M.Červená
PS: ten kdo nemá aplikaci může trénovat na tomto odkaze:

https://www.umimenemecky.cz/slovicka

--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená


Guten Tag páťáci,na dnešek mám mám takový návrh. Většina z vás má chytré telefony a víte, že se dají využít i jinak než na "instáč, facebook či tik-ťok? " Zkuste si stáhnout prima aplikaci FunEasyLearn deutsch (obrázek appky posílám v příloze) Můžeš si tam procvičovat formou hry němčinu. Vyber si kategorii Móda - a procvičuj. Je třeba se s tím trochu seznámit, ale věřím, že co se týče mobilních aplikací, jste na tom určitě lépe jako já. Pošlete mi pak prosím krátkou zprávu, zda se povedlo popř.nepovedlo.

Danke Viel Spaß

M.Červená
odkaz na aplikaci:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.funeasylearn.german&hl=en_US


--
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená

Hallo Kinder,danke für euere Hausaufgaben. 

Ihr seid prima :-) Dnes vám v příloze posílám pexeso na téma die Kleidung. 

Takto se slovíčka budou učit sama. Vytiskni, vystřihni, vybarvi a zahraj si s někým z rodiny. Pak mi pošli jen krátkou zprávu, jak ti to šlo popř. pošli fotku.

Viel Spaß
M.Červená
V případě jakýchkoliv problémů, dejte vědět 

Guten Morgen "páťáci"

tak slovíčka k tématu die Kleidung už vám začínají jít, mám radost. Budeme se s nimi setkávat teď dost často, takže si je opakujte. Dnes vám posílám v příloze nové sloveso: tragen - nosit. Časování slovesa tragen si vystřihni a nalep do sešitu. Poté následuje úkol, který mi pošli mailem nebo klidně na whatsapp: 777631169. Pokud si nebudeš vědět rady, klidně mi napiš i tam, pomůžu :-) Prosím posílej úkoly nejpozději ve čtvrtek! Děkuji, přeji krásný den!


Mit freundlichen Grüßen
M.Červená
Pokud nemáte k dispozici tiskárnu, napište mi, nechám vám materiál ve škole.


Guten Tag lle Kinder!

Děkuji všem těm ,kteří mi poslali slovíčka-udělali jste mi radost. Ti ,kteří neposlali....prosím pošlete do večera. Dnes vám posílám on-line testík. Zkus si ho. Slovíčka která neznáš si zapiš do slovníčku. Pošli mi jen krátkou zprávu, jak ti to šlo :-)

odkaz na test:

https://www.lehrerlenz.de/kleidung.html


Viel Erfolg! Hodně úspěchu! :-)
M.Červená

Hallo alle zusammen! (ahoj všichni)

Dnes nás čeká úplně nová kapitola a tou je : die Kleidung = oblečení . Abychom si mohli vyzkoušet spoustu on-line cvičení a pracovních listů , budeme se muset nejdříve naučit slovíčka. K tomu nám poslouží video, které vám posílám. Tvým úkolem je video si prohlédnout a zapsat si podle něj do sešitu slovíčka.Poznáš co je na obrázku? Zapiš to do sešitu. Německy vlevo, český výraz vpravo. Nezapomeň na členy! Pokud si nebudeš jistý, použij slovník nebo překladač. ( Doporučuji stáhnout si slovník do mobilu, je to praktické) Hotový zápis vyfoť a pošli. (do čtvrtka) Slovíčka se zkus naučit :-)

Odkaz na video:

https://www.youtube.com/watch?v=giMWhPZv_TE


(angličtiny na začátku si nevšímej :-) )Viel Erfolg! (hodně úspěchu)
Mit freundlichen Grüßen
M.Červená
PS: pokud by nastal jakýkoliv problém s technikou, časem, prostě s čímkoliv, napište mi, vyřešíme to 

:-D

Hallo liebe Kinder,

ráda bych vám podělovala za domácí úkol č.7-Osterhase......ale protože tento úkol splnili jen tři z vás, děkuji rovnou jim. A to Michalce, Nikče a Alexovi - máte všichni obrovskou jedničku. Věřím. že jste si trochu odpočinuli a tak se dáme rovnou do malého opakovaní. V příloze posílám úkol č.8, měli byste si s tím hravě poradit. Pokud ti to ještě nejde, použij překladač (ale slovíčka se nauč :-)) Hotové úkoly mi pošlete nejpozději do pátku 17.4.

Máte-li někdo problém s tiskárnou, napište mi prosím ,nechám vám zadání ve škole. :-)
Také bych vás ráda poprosila, aby jste mi napsali, jak jste spokojeni s "nouzovou výukou německého jazyka". Co vás baví, co vás nebaví, co byste třeba udělali jinak. Jestli jsou úkoly moc náročné nebo naopak moc lehké.. Snesu veškerou kritiku i pochvalu :-D
Schönen Tag noch

M.Červená

Hallo, 5-Klasse!

Jak vás bavila die Weisse Frau? Moc chválím ty, co již odevzdali odpovědi na mé otázky...někteří byli super rychlí. Asi to chtěli mít rychle za sebou nebo to bylo moc lehké :-D A ti, kteří doposud neodevzdali,prosím odevzdejte co nejdřív. Znovu připomínám, pokud budete chtít s něčím poradit, něco vám, nepůjde, rozbije se tiskárna či nebude připojení, klidně volejte nebo pište. Jo a málem bych zapomněla , úkol číslo 7.máte v příloze:-D 

Mit freundlichen Grüssen M.Červená


Hallo "páťáci" am Donnerstag sehen wir fern. (fernsehen=dívat se na televizi.: ich sehe fern:dívám se na TV) Ja, wirklich! (opravdu) Každý čtvrtek nás bude provázet die Weisse Frau.Podívej se na první epizodu: Schluss im Schloss nejprve v německé jazyce, aby sis němčinu naposlouchal/-a V pravé části obrazovky(tam jak jsou vlajky) si pak můžeš přepnout režim s německými titulky a v nejhorším případě i češtinu. aby sis ověřil , zda si dobře porozuměl. V příloze pak posílám pár otázek, na které mi odpověz. Odpovědi zasílej do pondělí 4.4.
Odkaz na video:https://decko.ceskatelevize.cz/jazyky/nj-bila-pani#episode1video1

Danke, Tschüss

M.Červená

Guten Morgen "páťáci"!Die Körperteile již zvládáte parádně! Ich gratuliere euch! Jste skvělí! Nyní musíme trochu pokročit a začít používat i celé věty. Přečti si dialog v učebnici na str. 54. Slovíčka ve žlutém rámečku si přepiš do slovníčku a nauč. Poté vypracuj cv.17(můžeš i vybarvit) a cv.18 v pracovním sešitě na straně 45. Na otázky ve cvičení 18 odpovídej celou větou! Pozor! Modální sloveso müssen=muset. . používá se stejně jako können. Zatím si to jen zkus, pracovat s ním ale budeme až příště.Hotovou stránku v prcovní sešitě mi vyfoť a pošli nejpozději do čtvrtka 2.4.Danke schön! Mit freundlichen Grüßen M.Červená

Dobrý den. 

Tak některým se bohužel nedaří stahovaní křížovky....nevadí, těm komu se nepovedlo nebo i vám, kterým se to povedlo a chcete dál prohlubovat znalosti v oblasti die Körperteile, posílám odkaz na procvičování.
https://www.umimenemecky.cz/pexeso-casti-tela?source=explicitExercise

Nová slovíčka si zapište do slovníčku a pisněte mi, zda se povedlo dosáhnout 4 štíty. :-)
Děkuji, přeji krásný den.

M.Červená


Hallo "páťaci"!Danke für euere Hausaufgaben. Die Körperteile sind schwer, na? Abyste si je pořádně procvičili posílám další on-line cvičení. Tvým úkolem je správně vyplnit křížovku. Na první pokus smíš použít slovník. Druhý pokus si udělej na druhý den, bez slovníku, výsledek mi vyfoť a pošli :-) Pozor , křížovku vyplňuj VELKÝMI PÍSMENY a jen tak mimochodem-nahoře ti ubíhá čas. Máš 10 minut :-) Nové slovíčka si zapiš do sešitu. Fotky mi pošlete do čtvrtku 26.3.

Danke, schönen Tag noch

M.Červená

Hallo meine Studenten!Wie geht¨s? Prima oder nicht gut?
Jste skvělí , jak plníte úkoly. Moc vás chválím! Protože ještě čekám na úkol č. 2 od některých z vás, úkol č.3 bude tedy jednoduší. Posílám vám malý testík na slovíčka k tématu die KörperteileVyplňte ho a výsledek mi pošlete. A nepodvádět.....pěkně "na férovku" chybami se člověk učí. :-)
https://allgemeinbildung.ch/fach=deu/Koerperteile_01a.htm

Přeji krásný víkend!M.Červená

Hallo meine lieben Studenten!Vielen Dank für euere Hausaufgaben! :-) Ihr seid super.
Protože bychom dnes měli společnou hodinu a určitě vám to moc chybí, posílám vám úkol číslo 2 (zwei) A jdeme rovnou na nové učivo, které vás bude stopro bavit.
V učebnici na straně 55, máte nová slovíčka týkající se tématu:die Körperteile- přepište si slovíčka do sešitu- máme zde novou vazbu: Was tut dir weh? (Co tě bolí?)- odpovědět pak můžeme: Mein Kopf tut mir weh.(bolí mě hlava)Nebo Mein Bauch tut mir weh. (bolí mě břicho) Pozor: v množném čísle pak tato vazba zní: meine Beine tun mir weh! (bolí mě nohy)- v pracovním sešitě si pak vypracujte str. 44 (neboj je to jen osmisměrka a kreslení) :-) - hotovou práci vyfoťte a pošlete nejpozději ve čtvrtek 19:3: , budu se těšit na vaše výtvory. Jako bonus vám posílám motivační video:

https://www.youtube.com/watch?v=YtZXZ161OzA

Schönen Tag noch!M.Č.