PRV

22.06.2020

Dobrý den děti.

Dnes se setkáváme naposled. Přemýšlejte, jak vy sami byste mohli chránit přírodu a životní prostředí. Co máme a nemáme dělat? Tyto znalosti a vědomosti můžete potom využít o prázdninách.Mějte se pěkně, přeji hezké prázdniny. Uvidíme se 30.6., když vám budu ve třídě rozdávat vysvědčení.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Dnes budeme opakovat přírodu. Živočichové a rostliny.Popíšeme bylinu, keř a strom. Popíšeme stavbu těla zvířete, třeba lišky.Živočichové a rostliny v lese, na louce, u vody, v blízkosti lidských příbytků.Ochrana přírody. Co nemáme v lese / v přírodě/ dělat.Vzpomínejte, přemýšlejte a opakujte si.

Přeji úspěšný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Teď už nás čeká opakování učiva za 2. pololetí.Zopakujte si všechno o dopravě. 

Doprava silniční, železniční, lodní a letecká. Dopravní prostředky pro jednotlivé druhy dopravy. Semafory, dopravní značky, bezpečné přecházení silnice, chození po chodníku a po silnici.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Další prostředí, které navštívíme je louka. Všimněte si živočichů, kteří se vyskytují na louce.Poslední prostředí jsou lidská obydlí. Je plno živočichů, kteří jsou závislí na lidské příbytky nebo žijí v blízkosti lidí. Můžete si je napsat a některé nakreslit.

Přeji klidný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Po vycházce do lesa a poznávání lesních zvířat, budeme dnes poznávat život u vody. Můžete jít s rodiči na vycházku k rybníku Zátišák nebo Elite a všímat si vodních živočichů a živočichů žijících v blízkosti vody. Také můžete jít na procházku podél potoka za Billou. 

Zase si můžete napsat živočichy, které jste u vody viděli.

Mějte se prima.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Po rostlinách se dostáváme k živočichům. Na vycházce se zaměříte na živočichy, kteří žijí v lese. Budete pozorovat a poznávat lesní zvířata. Abyste něco uviděli, musíte se chovat tiše. Pokud máte doma dalekohled, tak ho můžete využít. Rodiče vám pomohou. Lesní zvířata si můžete vypisovat na papír nebo do cvičného sešitu.

Přeji zajímavou práci na čerstvém vzduchu.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Už jste na procházkách poznávali stromy a keře, teď nás čekají byliny /květiny/. Byliny mají stonek. Někdy je olistěný - lodyha /kopřiva/, někdy ne - stvol /pampeliška/. Trávy mají stéblo. Na vycházce si všímejte bylin, ale nebudeme je trhat, ať chráníme přírodu. Stejně by ve váze za chvíli uvadly. V tomto tématu o rostlinách můžete používat atlas rostlin, internet, televizi, časopisy. 

Přeji zajímavou práci a klidný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Minule jste poznávali stromy, tento týden budeme poznávat keře. Na vycházce s rodiči si všímejte už i keřů. Na rozdíl od stromů nemají kmen. Zase si je můžete na papír nebo do cvičného sešitu napsat.

Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. 

Pokud máte doma plastelínu /modelínu/, tak si můžete modelovat zvířátka, která jste viděli na procházce. Jinak si můžete malovat podle chuti.Mějte se dobře. 

Přeji krásný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Budeme se učit o rostlinách a živočiších, kteří se vyskytují ve Vejprtech a blízkém okolí.

Nejdříve o rostlinách. Rostliny jsme si rozdělili na stromy, keře a byliny. 

Stromy mají kmen, keře kmen nemají a z kořene rostou přímo větve, byliny mají stonek.

Půjdete občas s rodiči na vycházku a budete poznávat stromy, které uvidíte. 

Stačí ty nejznámější. 

Poznáme je podle kmene, podle tvaru listů, později podle plodů.Můžete použít i v učebnici kapitoly podzim, jaro a léto. Kdo bude chtít, může si stromy na zvláštní papír vypisovat. 

Přeji zajímavou práci.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Tento týden si zopakujte všechna hospodářská a domácí zvířata. Dívejte se na televizi a mějte se hezky.

Michal Čuma

Dobrý den děti.

V televizi je plno pořadů, které se nám hodí do výuky prvouky. Tak je můžete sledovat.Dnes si dobereme v učebnici na straně 55 domácí ptáky. Zbývají nám husa, krocan a holub domácí. Umět vyjmenovat celou rodinku a vědět, proč je chováme, jaký nám dávají užitek.

Přeji pěkný víkend.

Michal Čuma


Dobrý den děti.

Někteří jste namalovali moc pěkné obrázky zvířat.Dnes budeme pokračovat a na straně 54 v učebnici vidíme domácí ptáky. Je to kur domácí a kachna domácí. Stránku si pozorně přečteme a zase si můžete nějakou zvířecí rodinku namalovat. Dívejte se na televizi, je tam plno pořadů, které se nám hodí k učivu.Přeji klidný den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Jarní příroda se nám už probouzí, i když dneska ráno to tak nevypadalo.

V PRV budeme pokračovat o hospodářských zvířatech. Už jsme poznali prase, kozu a ovci. Dnes poznáme koně a tura. Když si přečtete v učebnici stranu 53, tak se dozvíte, proč chováme hospodářská zvířata. Zase si je můžete namalovat. Přeji hezký den.

Michal Čuma


Dobrý den děti. Opět se po neděli shledáváme. Jste moc šikovní a jsem rád, že vám to tak jde.

V PRV si zopakujeme domácí zvířata prase, kozu, ovci. Na straně 52 si o nich přečteme. Kdo bude chtít, může si je i nakreslit.

Tento týden budu ve škole do 9 hodin. Přeji všem pěkný den a ozvu se ve středu.

Dobrý den děti.


V PRV si jenom zopakovat první jarní květiny a co se děje na jaře v přírodě. Můžete se dívat na televizi, je tam plno pořadů o přírodě. Dále vás nebudu zdržovat. Dodělejte si, co jste přes týden nestihli. Přeji vám pěkný a klidný víkend.

Vážení rodiče. Napište mi, jestli máte nějaké připomínky. Děkuji a přeji pevné nervy. Musíme to nějak společně vydržet.


V PRV si zopakujeme rostliny a zvířata na jaře. V učebnici Já a můj svět se podívat na str.46 a 47, 48 a 49, na str. 51 máme o ptácích. Máte to i na pátek.