Předškoláci

15.05.2020

Ahoj kluci a holky,

tentokrát se vydáme do ZOO. 

Užijte si výlet a přejeme hodně úspěchů v plnění úkolů.

Pavla a Romana

Ahoj holky a kluci,

víte kdo v neděli slaví svátek? Až splníte nové úkoly, budete to vědět:-).Tak nezapomeňte popřát.
Hodně sluníčka posílá Pavla a Romana

Milí rodiče, milé děti,

máme další týden za sebou a čekají vás nové náměty. Máte rádi pohádky? 

V této nabídce jich naleznete hned několik a také odkaz na pohádkové miniopery od pánů Svěráka a Uhlíře.
Mějte se hezky a zase za týden.

Romana a Pavla

22.4.


Ahoj holky a kluci, milí rodiče,

máme tu jeden z dalších jarních svátků. Na konci dubna se každoročně pořádají čarodějnické reje. I když nám počasí přeje, oheň na naší zahradě nezapálíme. Určitě už nám chybí i přímý kontakt, abychom si jen třeba popovídali a taky postěžovali.:-)

Těšíme se na fotografie, budeme rádi, když nám zavoláte.

Vaše Pavla a Romana


15.4.

Zdravíme všechny rodiče a děti, kteří se těší na novou práci. K jaru neodmyslitelně patří mláďátka a tak se nové téma bude věnovat právě jim.
Přejeme hodně úspěchů a děkujeme všem, kdo nám poslali fotky, jak pilně pracují.
Romana a Pavla

8.4.

Milí rodiče, milé děti,

další týden utekl jako voda a jsou tu Velikonoce. Dnes jsme se měli sejít na Velikonoční dílně, bohužel epidemie je proti nám a tak vám posílám, pár tvořivých nápadů, trochu cvičení a nějakou práci:-)

Doufám, že vše zvládáte bez potíží. Pokud budete potřebovat, určitě se ozvěte e-meilem či telefonicky, ráda uslyším vás i děti.

Přejeme vám krásné svátky, i když jen v kruhu rodinném.
Vaše učitelky z naší školky.

KuliFerdovo DESATERO předškoláka

POHYB - Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze.

Už umím házet a chytat míč, běhat a skákat. Dovedu se sám obléci (zapnout zip, knoflíky, obléci čepici a rukavice, zavázat tkaničku). Umím správně stolovat, používat kapesník a toaletu. Své věci a hračky dovedu uklidit na správné místo.

SAMOSTATNOST - Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování.

Už umím být občas bez rodičů (u babičky, na škole v přírodě). Dovedu říci, co si myslím, s čím souhlasím a nesouhlasím, a dodržuji dohodnutá pravidla.

JAZYK A ŘEČ - Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti.

Už umím správně vyslovovat všechny hlásky, rozumím většině slov, dovedu vyprávět různé příběhy a povídat si s dospělými a kamarády. Napíšu hůlkovým písmem své jméno.

MANIPULACE - Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci.

Už umím pracovat se stavebnicemi, modelovat, stříhat, nalepovat, kreslit a malovat. Dovedu správně držet tužku, znám geometrické tvary (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník). Vím, kde je vpravo a vlevo.

VNÍMÁNÍ - Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy.

Už umím rozeznat barvy, velikosti, tvary a společné znaky jednotlivých věcí. Dovedu slabikovat slova, rozpoznám rozdíl mezi číslicemi a písmeny. Znám základní dopravní značky a dovedu správně zareagovat na zvukové a světelné signály.

MYŠLENÍ - Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech.

Už umím počítat na prstech a vyjmenuji číselnou řadu (v rozsahu do 5 až 10). Dovedu srovnat skupiny věcí podle počtu (o kolik je jeden větší či menší). Třídím a porovnám předměty podle barvy, tvaru, velikosti, délky a váhy. Vím, kde je nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně. Co je dříve, později, včera a dnes. Umím řešit jednoduché hádanky, slovní příklady, rébusy a labyrinty.

PAMĚŤ - Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit.

Zapamatuji si, co jsem prožil, viděl a slyšel, a dokážu o těchto zážitcích vyprávět. Pamatuji si říkadla, básničky a písničky. Soustředím se na různé úkoly a dovedu je samostatně dokončit.

PRAVIDLA - Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině.

Už umím správně pozdravit, poprosit, poděkovat a omluvit se. Dovedu si povídat s ostatními dětmi a dospělými, umím se podělit o hračky a sladkosti. Poznám, co si druhý přeje, a dokážu se s ním dohodnout. Beru ohled na ostatní a umím říci svůj názor. Pomáhám mladším dětem.

TVOŘIVOST - Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost.

Už umím pozorně sledovat děj pohádky, divadelního nebo hudebního představení. Účastním se různých zábavných programů, slavností, sportovních akcí, výstav a dovedu říci, co jsem zde viděl, slyšel a co mne zaujalo. Znám mnoho pohádek a příběhů, mám své oblíbené hrdiny. Umím řadu písniček, básní a říkadel. Dokážu zahrát krátkou divadelní roli a zúčastnit se různých her (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře).

ZNALOSTI - Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě.

Už se orientuji ve svém blízkém okolí (vím, kde bydlím, kam chodím do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit, když jsem v nouzi). Vím, jak se mám chovat doma, ve školce, u lékaře, v obchodě, na ulici nebo při setkání s cizími lidmi. Poznám a rozliším povolání, přístroje, dopravní prostředky, členy rodiny, rostliny a zvířata. Mám řadu poznatků o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), planetě (světadíly, jiné země a národy), vesmíru, ročních obdobích, počasí a cestování.